بارها اعتراضات مردمی در این خصوص شکل گرفته است/ احتمال سقوط این پل به علت عبور خودروهای سنگین با چند برابر ظرفیت باربری وجود دارد.
کد خبر: ۲۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 14 June 2016
به گزارش تابناک مازندران، ساری مرکز استان مازندران در حدود مرزهای شرقی خود دو پل ارتباطی با میاندورود دارد که یکی باریک و خطرناک و دیگری نیمه تمام و ناقص است.
پل معروف به پنبه چوله که ده ها سال است به عرض یک خودرو در مسیری پرتردد و دوطرفه رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه میکند و پل ارتباطی ساحل فرح‎آباد به ساحل گهرباران که پس از سال‏ها انتظار مردم، فقط تا مرحله ستون‎ها پیش رفته است.
مجموع این شرایط موجب شد تا نماینده مردم ساری و میاندورود اخیرا طی نامه‎هایی به وزرای راه وشهرسازی و نیرو پیگیر تخصیص اعتبارات پروژه های معلق مانده در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود شود.
علی‎اصغر یوسف‎نژاد در این نامه با اشاره به بازدید خود از پروژه نیمه تمام و حساس پل ارتباطی دو شهرستان ساری و میاندورود به وزیر راه و شهرسازی نوشت: بعد از چهار سال تنها پایه های این پل اجرایی شده است که با عنایت به مزایای اتمام آن از جمله کم کردن بار ترافیکی شهرستان ساری و اتصال جاده گهرباران به فرح آباد، جهت تکمیل آن نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه دیگری نیز خطاب به وزیر راه وشهرسازی از ساختار قدیمی پل پنبه چوله بین دو شهرستان ساری و میاندورود هم انتقاد کرد و گفت: این پل با داشتن ساختار قدیمی، کلیه ارتباطات حمل و نقل شرق و غرب را به سختی پوشش می دهد که با داشتن باند یکطرفه، ترافیک سنگینی بر محور مذکور تحمیل می شود.
وی از احتمال سقوط این پل به علت عبور خودروهای سنگین با چند برابر ظرفیت باربری این پل خبر داد و گفت: در سال 1390 کار مطالعه و مقدمات اجرایی شدن تعریض آن آغاز شده که در تخصیص اعتبارات دچار مشکل شده است.
یوسف نژاد با بیان اینکه بارها اعتراضات مردمی در این خصوص شکل گرفته است گفت: مبلغ 40 میلیارد ریال برای اتمام بهسازی و تعریض این پل پیش بینی می شود.
نماینده مردم ساری و میاندورود در نامه دیگری به وزیر نیرو نیز به بازدید خود از پروژه سد لاستیکی منطقه فرح آباد ساری اشاره کرد و گفت: به لحاظ اهمیت سد بر توسعه و تضمین کشاورزی و توسعه گردشگری نیاز است که این پروژه به اتمام برسد.
وی  به برآورد اعتبار 25 میلیارد ریالی برای اتمام این پروژه  اشاره ب کرد و گفت: شروع پروژه با با تامین اعتبار شش میلیارد ریال انجام اما پس از آن تعطیل شده است.
یوسف نژاد با بیان اینکه کشاورزان 15 روستا و بیش از پنج هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی با اتمام این پروژه از نعمت آب بهره مند می شوند گفت: تعطیلی پروژه موجب تکدر خاطر مردم در دو شهرستان ساری و میاندورود شده است و نیاز است که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به این مصداق بارز در حوزه اشتغالزایی کشاورزی و گردشگری توجه ویژه شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار