استاندار مازندران:
با وجود رکوردداری نان در افزایش چندباره قیمت طی یکسال، هنوز وعده‌های آقای استاندار در مازندران برای کیفی و بهداشتی‌سازی پخت نان عملی نشد و این بار هم حواله به پایان سال 94 داده شد
کد خبر: ۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 02 June 2015
به گزارش تابناک، قیمت نان که در تورم پیشگام و پیشتاز است در سال 94 نیز خیز دیگری برداشت. اما از ارتقای کیفیت نان خبری نیست. اصولا افزایش قیمت به دلیل بالابردن کیفیت یک محصول و گران تمام شدن مواد اولیه است اما چرا نان سالی چند بار گران می شود و کیفیت آن بدتر که می شود هیچ، بهتر نمی شود. حرف و اعتراض مردم هم در بی کیفیت بودن این قوت غالب مردم ایران راهی از پیش نمی برد و این رشد بی رویه قیمت نان اجازه نمی دهد تا مسئولان مازندران و بویژه استاندار آن نیز به وعده‌های متعدد خود در کیفی و بهداشتی‌سازی پخت نان عمل کنند.



بازدید از نانوایی‌های مازندران در شهرهای مختلف و نظرخواهی از مردم و حتی اعتراف برخی از خبازان، گویای وجود نارضایی گسترده از کیفیت نان در این استان است که هر از گاه سوژه رسانه‌ها شده و نقطه نظرات طرفین با پیشنهادهای عملی بازتاب داده می‌شود، اما از آنچه که نمی‌توان به سادگی عبور کرد، وعده حل معضل از سوی استاندار است که رویکرد عملیاتی و اجرایی دارد و پیگیرانه مشکلات را مورد هدف قرار می‌دهد تا به حل نهایی و یا نسبی آن نائل آورد، و جای بحث در اینجاست که چطور این استاندار، علی رغم چند وعده و قول برای حل این مشکل بزرگ استان، که هر روز گریبانگیر مردم مازندران است، تاکنون ناموفق عمل کرده و در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، که دهم خردادماه جاری برگزار شد، بازهم سال 94 را سال اجرای برنامه استانداردسازی و بهداشتی کردن نانوایی‌های استان ذکر کرد.



استاندار مازندران با بیان این که در برابر مردم مسئول هستیم، از برنامه استانداردسازی و بهداشتی کردن خبازی‌های استان در سال 94 خبرداد و گفت: تامین سلامت و امنیت غذایی، از اولویت‌های استان است و در این راستا، خبازی‌ها باید به صورت محیطی کاملا امن برای تولید مهم‌ترین فراورده غذایی مردم در آید.



فلاح افزود: باید آگاهی مردم به حدی برسد که خود مراقب و ناظر فعالیت درست و سالم خبازی‌ها باشند و پیگیری‌ها در خصوص سلامت غذایی از سوی دستگاه‌ها باید همگانی و مسئولانه باشد.
علی‌رغم نظر آقای استاندار، مردم با مشاهده روزانه کیفیت نامطلوب نان در نانوایی‌ها، امکان مراقبت و نظارت مورد اشاره آقای فلاح را در اختیار ندارند و تنها می‌توانند مراتب و مصادیق را به سامانه‌ای که تعیین شده و یا می‌شود، معرفی کنند، ولی هیچ‌کسی در مازندران نیست که نداند اغلب نانوایی‌ها نمی‌توانند نظر رضایت خریداران خود را تامین کنند.



مشکل کنونی در این نیست که مراکز نظارتی و صنفی ندانند که کدام نانوایی، نان‌های بی کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مشکل در اینجاست که برای بهبود شرایط اقدام قاطع و مثمری بعمل نیامده و یا در برخورد با وضعیت کنونی نیز، اقدامات ناکافی و غیرموثر است.



آیا مردم مازندران بازهم باید تا پایان سال 94 صبر کنند تا حق‌شان در برخوداری از نانی با کیفیت و استاندارد شده استیفاء شود؟!



آقای استاندار، لطفا بیش از این تلاش بفرمائید تا مشکل مردم مازندران در این زمینه خاص زودتر برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار