مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ایی استان از کاهش ۱۶ درصدی بارندگی در مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 01 June 2017
 عصرساری، خدابخشی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت از کاهش ۱۶ درصدی بارندگی در مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 
وی با بیان اینکه در طی هشت ماه گذشته (مهر ۹۵ لغایت اردیبهشت ماه سال جاری) بطور میانگین در استان ۴۵۳ میلی متر بارندگی داشتیم افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد و در مقایسه با دوره شاخص ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
خدابخشی تغییرات آبدهی رودخانه‌های مهم استان را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش و در مقایسه با دوره شاخص ۱۹ درصد کاهش بیان کرد و گفت: عمده کاهش مربوط به رودخانه نکارو، تجن، و تالار بوده که رقمی بین ۳۵ تا ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب در ادامه افزود: حجم آبخوان در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.
 
وی در پایان حجم آب موجود سدهای استان را ۲۴۶ میلیون مترمکعب بیان کرد و تصریح نمود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۲ میلیون مترمکعب کمتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار