یک واحد صنعتی تولید ماشین آلات ساخت دستمال کاغذی در مازندران سالانه با صادرات ۲۸ دستگاه برای کشور سالانه ۲۰۰ هزار دلار ارزآوری می‌کند.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 08 June 2018

به گزارش تابناک : کشور که تا چند سال قبل نیازمند دستمال کاغذی‌های تولید خارج بود وابستگی به این محصول در کشور آنقدر زیاد بود که ایرانی‌ها حتی اسم دستمال کاغذی را کلینکس (اولین تولید کننده دستمال از امریکا) نامیدند، اما چند سالی است که تولید کنندگان داخلی نه تنها در تولید دستمال کاغذی خودکفا شدند بلکه در ساخت دستگاه‌های تولید این محصول نیز به چنان توانمندی دست یافتند که دستگاه‌های تولید این محصول را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

راه اندازی نخستین خط تولید دستمال کاغذی ۸۰ سال قبل در ایران

نخستین خط تولید دستمال کاغذی ۸۰ سال پیش در آلمان و آمریکا راه اندازی شد و بلافاصله توانست بازار‌های جهان از جمله ایران را تسخیر کرد تولید کنندگان داخلی برای دستیابی به بازار این محصول آستین‌ها را بالا زدند تا سهمی از این تجارت جهانی را داشته باشند.

از خوداتکایی تا صادرات ۶ جوان مازندرانی در صنعت سلولزی

پشتکار ۶ جوان آملی در یک کارگاه ۳۰۰ متری به بار نشست

یکی از واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی آمل که تنها واحد سازنده ماشین آلات ساخت صنایع سلولزی استان است با اتکا بر توان متخصصان داخلی توانست انواع ماشین آلات تولید دستمال کاغذی را طراحی، تولید و به بازار‌های خارجی صادر کند.

احسان فضلی مدیر عامل شرکت ماشین سازی آمل گفت: این واحد تولیدی که سومین کارگاه ساخت انواع ماشین آلات صنایع سلولزی کشور است که توانست در مدت هشت سال تنها صادر کننده انواع ماشین آلات دستمال کاغذی کشور باشد.

وی افزود: در این واحد تولیدی انواع ماشین آلات همچون دستمال کاغذی جعبه‌ای، حوله کاغذی،  دستمال جیبی وسفره‌ای، دستگاه چاپ دستمال کاغذی و غیره تولید می‌شود.

از خوداتکایی تا صادرات ۶ جوان مازندرانی در صنعت سلولزی

بالعکس شدن معادلات صادرات و واردات صنایع سلولزی با خودباوری مهندسان جوان آملی

فلاح مدیر فنی این واحد صنعتی نیز گفت: در سال‌های گذشته ما از دستگاه تولید خارجی استفاده می‌کردیم والان خارجی‌ها از از دستگاه سلولزی ما استفاده می‌ کنند و این باعث افتخار کشور ما است.

وی افزود: کیفیت محصول و خدمات پس از فروش مناسب این واحد صنعتی سبب شد تولیدات این کارخانه اکنون در بازار داخلی و خارجی سرآمد برخی تولیدات خارجی باشد به گونه‌ای که مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند دستمال کاغذی‌های ایرانی را مصرف کنند.

معرفی ایران به عنوان سازنده ماشین آلات صنایع سلولزی

این واحد صنعتی سالانه با ساخت ۲۸ دستگاه تولید دستمال‌های کاغذی برای اولین بار در ایران و خاورمیانه توانست دستگاه تولید دستمال کاغذی فول کات پوینت توپوینت را بسازد.

خاکپور مدیر تولید شرکت ماشین سازی آمل گفت: این واحد ماشین سازی سالانه ۲۸ دستگاه تولید دستمال‌های کاغذی به ارزش ۲۰۰ هزار دلار را به ۷ کشور صادر می‌کند.

وی افزود: محصولات این واحد صنعتی به کشور‌های عراق، قطر، عمان گرجستان، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان صادرات شده است.

خاکپور گفت: مدیران این مجموعه پای به پای نیروی کار در کارخانه، پشت دستگاه‌های برشکاری مشغول فعالیت هستند و همین باعث شد تا کارگر خودش را جدا کارفرما تصور نکند و تولید و راندمان این واحد صنعتی با توجه به وضعیت آشفته بازار روز به روز رو به افزایش است.

از خوداتکایی تا صادرات ۶ جوان مازندرانی در صنعت سلولزی

کردستان عراق نخستین مقصد صادرات محصولانت این واحد صنعتی سلولزی

سرمایه گذار کردستان عراق نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برای خرید ماشین آلات تولید دستمال کاغذی به کشور‌های اروپایی و چین سفر کرده است، در نهایت از یک شرکت ایرانی در شهر آمل خریداری کرده است.

وی افزود:کیفیت بالای و تکنولوژی بالای محصول، تعمیرات ساده، خدمات پس از فروش مناسب این واحد صعتی سبب شد تا تولیدات این کارخانه را خریداری کنند و از خدمات پس از فروش این واحد صنعتی راضی هستند.

وی گفت:هر موقع فطعه‌ای نیاز به تعمیر داشته باشد در سریعترین زمان ممکن به دست ما در کردستان عراق می‌رسد.

این واحد صنعتی به تسهیلات بانکی گوشه چشمی نشان نداد

احسان فضلی مدیر عامل شرکت ماشین سازی آمل گفت: یکی از دلایل موفقیت این واحد صنعتی که توانست در برابر تحریم‌ها و رکورد بازار دوام بیاورد ساخت دستگاه‌های به روز و جدید هر سه ماه یک بار بوده است.

وی افزود: با ایجاد این رویکرد تحقیق و پژوهش در این واحد صنعتی توانستند معادلات صادرات و واردات این دستگاه‌ها را در منطقه برعکس کنند.

فضلی گفت: این واحد صنعتی برای کاهش وابستگی کشور به خارج از هیچ تسهیلاتی بانکی استفاده نکرده است و با قرارداد تولید محصول اول اقدام به تحویل سفارش محصول دوم می‌کردند.

محمدپور عمران رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت مازندران نیز گفت:این واحد صنعتی هنوز پروانه بهره برداریش کامل نشده است، اما در همین مدت کوتاه ماشین آلاتی ساختند و مورد استقبال طرف‌های خارجی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه این ۶ جوان مبتکر و هم سازنده هستند و مثل کارگر کار می‌کنند وعملا به تولید معنا بخشیدند امیدواریم با حضور در شهرک صنعتی از تسهیلات کم بهره بانکی، معافیت‌های گمرکی ومشوق‌های صادراتی بهره‌مند شوند و کسب و کارشان رونق یابد.

این واحد صنعتی امسال قصد دارد برای افزایش دو برابری صادرات، ماشین آلات نوینی را در زمینه ساخت دستگاه بسته بندی تمام اتومات دستمال کاغذی طراحی و بازار‌های داخلی و خارجی عرضه کند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار