دولت اراده جدی در زمينه حفاظت از محيط زيست و جنگل دارد و بعد از مصوبه سال 92 که به منظور پايش و حفاظت از جنگل‌های کشور تصويب شد بهره‌برداری از جنگل جز در موارد استفاده از درختان آسيب‌ديده ممنوع شد.
کد خبر: ۶۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 30 July 2015
به گزارش تابناک بهروایت خبرگزاری ایسنا،معصومه ابتکار در بازديد از جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی و در بين جمعيت سازمان‌های مردم نهاد استان که در جنگل شيرگاه جمع شده بودند، گفت: دولت اراده جدی در زمينه حفاظت از محيط زيست و جنگل دارد و بعد از مصوبه سال 92 که به منظور پايش و حفاظت از جنگل‌های کشور تصويب شد بهره‌برداری از جنگل جز در موارد استفاده از درختان آسيب‌ديده ممنوع شد.

ابتکار در بخش ديگر از سخنانش در ميان جمعيت حافظان محيط زيست حاضر در منطقه با اشاره به افزایش آتش‌سوزی در سال‌جاری در جنگل‌های کشور گفت: امسال برای مقابله با آتش‌سوزی اقدامات جدی و موثری را انجام داديم و با وجود اينکه تعداد دفعات آتش‌سوزی امسال بيشتر شده ولی با پاسخ‌گويی سريع، وسعت کمتری از جنگل‌ها در آتش سوخت.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عمل مجرمانه تخريب جنگل و تغيير کاربري اراضی افزود: با سخنان رهبر معظم انقلاب شاهد ورود جدی قوه قضاييه و سازمان بازرسی به بحث حفاظت از محيط زيست هستيم.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست با تاکيد بر لزوم پاک ماندن جنگل از زباله افزود: درباره  رفع مشکل زباله در مازندران خصوصا در غرب اين استان جلسه‌ای را در استانداری برگزار و برنامه‌های خوبی در زمينه‌های مديريت پسماند، مديريت انرژی و کمپوست با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی اجرايی خواهد شد.
ابتکار نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد را در صيانت از محيط زيست پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد با ايجاد حساسيت، جلب نظر مردم و کار کردن با جوامع محلی و روستاييان با پشتوانه علمی و تجربی در بحث حفاظت از محيط زيست گام‌های مهمی در اين زمينه بر می‌دارند.
رئيس سازمان محيط زيست با اشاره به ثبت جنگل‌های هيرکانی در يونسکو اظهار کرد: با رايزنی‌های انجام شده قصد داريم به طور مشترک جنگل‌هاي هيرکانی را به نام ایران و آذربايجان ثبت کنيم البته سهم ايران در اين زمينه به دليل وجود اکثريت اين جنگل‌ها پررنگ‌تر خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار