دبیر کل انجمن های صنایع غذایی ضمن بیان ضربه هدفمندی بارانه ها ورکود اقتصادی به سبد غذایی خانواده ها تصریح کرد:با توجه به آمار بانک مرکزی در سال‌های اخیر،در مصرف لبنیات با کاهش 35 درصدی شیر، 14 درصدی ماست و 11 درصدی پنیر مواجه بودیم.
کد خبر: ۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 06 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس از بابلسر، کاوه زرگران امشب در نشست هم‌اندیشی صنایع شمال کشور که به میزبانی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: صنایع لبنی کشور از سال 85 تا 93 رشد قابل توجهی در صادرات داشت، به طوری که از لحاظ وزنی از 66 هزار تن به 406 هزار تن و از لحاظ ارزشی از 85 میلیون دلار به 622 میلیون دلار در سال رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 7.5 برابری صادرات لبنی ایران از سال 85 تا 93 افزود: این رشد صادرات نشان از بالارفتن ظرفیت صنایع ما دارد.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اعلام اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و رکود اقتصادی کشور به صنایع غذایی و کالاهای اساسی آسیب جدی رسانده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بانک مرکزی در سال‌های اخیر، سبد کالای خانوار روز به روز کوچک‌تر شده است، به‌گونه‌ای که در مصرف لبنیات با کاهش 35 درصدی شیر، 14 درصدی ماست و 11 درصدی پنیر مواجه بودیم.
زرگران تصریح کرد: مهم‌ترین معضل ما سیاست‌های‌ جزیره‌ای در مدیریت زنجیره‌ای غذا و ناهماهنگی است که بین دستگاه‌های متولی سیاست‌گذاری برای تصمیم‌گیری غذا و کشاورزی وجود دارد.
وی اظهار کرد: تصمیم‌گیران به جای حل مشکلات، مشکل را از یک بخش به بخش دیگر و از یک صنعت به صنعت دیگر سوق می‌دهند که این امر سبب افزایش مشکل دامداران، در میان‌مدت سبب افزایش قیمت لبنیات و در نهایت کاهش قدرت خرید مردم را در برخواهد داشت.
زرگران در پایان با بیان اینکه صنایع لبنی پیشتاز و رتبه نخست صادرات صنایع غذایی را دارد، گفت: صادرات صنایع غذایی دو میلیارد و 290 میلیون دلار بوده که 634 میلیون دلار آن مربوط به صنایع لبنی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار