مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: 37 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی به بیماران خاص مازندران اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 08 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علی شادمان، در جلسه کمیته امور بیماری‌های خاص استان با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و اجرای طرح بزرگ تحول سلامت، از راه اندازی یک واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز آموزشی- درمانی امام خمینی (ره) ساری خبر داد و اظهار داشت: آغاز به کار این واحد، امکان تهیه کلیه از متوفیان را فراهم می‌آورد و این در حالی است که در گذشته تهیه این عضو تنها از زندگان میسر بوده است.
وی افزود: فعالیت این واحد درمانی که در حال تجهیز بوده و به زودی به ارائه خدمات به بیماران کلیوی خواهد پرداخت، مشکل کمبود کلیه را حل می نماید و هزینه تهیه آن را نیز پایین می‌آورد.
مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مازندران، به تجهیز آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به امکانات و انجام آزمایشات  تخصصی جهت انجام موفق پیوند عضو اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در استان، یکی از واحدهای بیمارستان مهر ساری به بیماران کلیوی اختصاص یافت.
دبیر کمیته امور بیماری‌های خاص استان، ضمن قدردانی از همراهی همه بانک‌های عامل دولتی و غیر دولتی در این مسیر، خبر داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سرپرستان بانک‌های دولتی و غیر دولتی در سال جاری، رقمی بالغ بر 37 میلیارد  و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی، پس از تصویب به بیماران خاص استان اختصاص یافت که در حال پرداخت است.
مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مازندران، توفیقات به دست آمده را مرهون برنامه‌ریزی، تلاش و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های عضو کمیته دانست و گفت: بانک‌های استان نیز در اختصاص تسهیلات به بیماران خاص گام‌های خوبی برداشتند که جای قدردانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار