فرماندار ساری با تاکید بر توسعه توامان ورزش قهرمانی و همگانی در استان، گفت: مدال آوری ورزشکاران ساروی 16 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 25 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی، ورزش را عنصر سلامتی و نشاط بخش جامعه  دانست و اظهار داشت: ورزش، روحیه شجاعت، از خودگذشتگى، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقویت کرده و اراده وى را قوى مى‌سازد.
وی با تاکید بر اینکه تاثیر ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی هر جامعه حائز اهمیت است، افزود: امروزه تعداد علاقه‌مندان به ورزش به مراتب بیشتر از شرکت کنندگان آن است. اهمیت تربیت بدنی و ورزش در فرهنگ‌سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
واحدی، پویایی و تحرک را از شاخصه‌های مهم و اساسی یک جامعه زنده و توانمند عنوان کرد و بیان داشت: یک جامعه پویا برای دستیابی به اهدافی که مدنظر دارد نیازمند برنامه‌ریزی درست از سوی تمامی فعالان ورزشی است.
فرماندار ساری با بیان اینکه تحقق یک جامعه با مردان و زنان سالم و پویا شکل می‌گیرد، گفت: باید تلاش شود تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه افراد جامعه در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و ورزشی بهره ببریم.
وی، ورزش را سبب بیمه شدن جوانان در برابر هجمه‌های فرهنگی اعلام کرد و افزود: جوانان با ورزش علاوه بر داشتن بدنی سالم و قهرمانی و پهلوانی از بصیرت دینی و معرفتی برخوردار خواهند شد.
واحدی گفت: با توجه به اینکه در روستاها یک ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه ورزش وجود دارد، بتوانیم نسبت به ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌ها را توسعه دهیم.
وی با اعلام رشد 36 درصدی کسب مدال آوری جوانان ساروی در استان، یادآور شد: 15 درصد مدال آسیایی و 27 درصد مدال جهانی بوده و 30 در صد آن متلق به بانوان است.
واحدی به رشد 36 درصدی میزبانی لیگ کشوری اشاره کرد و گفت: 16 هزار ورزشکار در هفت ماهه اخیر در 223 ورزشگاه و باشگاه خصوصی و 36 ورزشگاه دولتی فعالیت داشتند.
فرماندار مرکز استان با اعلام رشد شش دهم درصدی سرانه ورزشی شهرستان، افزود: سرانه ورزشی شهرستان ساری، 1.7 درصد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار