عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: سهم ایران از توریسم سلامت ناچیز است.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، یداله سهرابی امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه کمپین درباره سواد سلامت و سند توسعه در ساختمان نظام پزشکی این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و دانشگاهی نوشهر اظهار کرد: استان مازندران از نظر سواد علمی یکی از استان‌های برتر کشور است و شهرستان نوشهر نیز به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبری دارد از نظر علمی در استان حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد.
وی افزود: باید تلاش شود تا سواد علمی و سواد سلامت مردم و نیز سایر حوزه‌ها  افزایش یابد تا لکوموتیو سلامت با سرعت قابل توجهی رو به جلو حرکت کند.
رئیس نظام پزشکی شهرستان نوشهر با تاکید بر ارتقای شهرستان در همه زمینه‌ها تصریح کرد: باید تعریف درستی از نوشهر ارائه شود، اینکه هنوز مشخص نیست این شهر کشاورزی، صنعتی و یا توریستی است مشکل را دو چندان می‌کند.
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، توریسم سلامت را یکی از صنایع بدون دود دانست و گفت:  بازار توریسم سلامت  در کل دنیا 140 میلیارد دلار است، در حالی که سهم ایران در این بخش سال گذشته حدود 400 میلیون دلار بود  که بیشتر مربوط به توریسم در حوزه مشهد و آذربایجان است.
سهرابی بر تغییر رفتار در تغذیه خاطرنشان کرد:  حدود 80 درصد کودکان زیر 6 سال استان  مازندران، وزنشان بالاتر از حد نرمال است که بیشتر به خاطر تغذیه  است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.
وی با اشاره به توجه بیشتر بر همیاران سلامت ابراز کرد: بسیاری از آداب سلامت را  از جمله آداب سرفه کردن را باید از زمان ابتدایی راهنمایی و دبیرستان آموزش داد تا از این راه به خانواده‌های خود نیز تعلیم دهند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار