رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از کسب رتبه برتر اوقاف این شهرستان در بخش مکان‌یابی موقوفات و بقاع متبرکه مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام رسول علیخانی امروز در همایش یاوران وقف در مصلای قدس آمل با اشاره به اینکه وقف یک مقاله فرابخشی است، اظهار داشت: در این عرصه نیاز به مدیریتی دقیق بوده، چرا که باید پاسخگوی خون‌های پاک شهدا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان باید در جهت شناسایی موقوفات و احقاق حقوق وقف بکوشند، افزود: وقف یک سنت حسنه بوده که به هیچ وجه نمی‌گذاریم حقی از موقوفات و وقف ضایع شود.

علیخانی یکی از برنامه‌های مهم اوقاف را اجرای نیت واقفان بیان کرد و گفت: این واقفان شامل مساجد، ائمه جماعات، مدارس علوم دینی، ماه محرم و رمضان و کمک به نیازمندان بوده که در دو سال اخیر بالغ بر 41 میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی با اعلام اینکه امسال سه وقف جدید صورت گرفته و با این اضافه شدن این تعداد امسال مجموع وقفی به 9 مورد رسیده است، گفت: تاکنون 5 هزار و 524 سند اجاره رقبه بروز رسانی شده است.

رئیس اوقاف آمل با بیان اینکه چهار هزار و 235 مورد با استفاده از GPS مکان‌نمایی صورت گرفت، افزود: در این خصوص شهرستان آمل رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

علیخانی با تاکید بر اینکه طرح جامع آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) آمل نیازمند حمایت‌های ویژه است، گفت: ضرورت دارد به این امامزاده توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانیم عملیات طرح جامع آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه یکی از رموز تثبیت موقوفات و جلوگیری از موقوفه خواری سند دارکردن موقوفات است، تصریح کرد: در دو سال اخیر 64 موقوفه دارای سند شدند و بالغ بر هفت هزار رقبه را در آینده نزدیک سنددار خواهیم کرد.
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار