معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گفت: شیوع بیماری "VHS" موجب کاهش ۲۰ هزار تن در تولید ماهی قزل‌آلا در کشور شده است.
کد خبر: ۱۵۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 04 January 2016
به گزارش تابناک مازندران،حسین عبدالحی با اشاره به اینکه حدود 19 هزار مزرعه پرورش ماهی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این مزارع در زمینه پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرم‌آبی فعالیت دارند.

وی افزود: حدود 50 هزار هکتار از مزارع پرورش ماهی کشور، در زمینه پرورش ماهیان گرم‌آبی فعالیت دارند.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گفت: حدود 600 هزار هکتار منابع آبی جهت پرورش و نگهداری میگو و ماهیان سردآبی و گرم‌آبی رهاسازی و بهره‌برداری می‌شود.

عبدالحی با اشاره به کمبود منابع آب شیرین در کشور، تصریح کرد: تولید ماهی در قفس‌ و پرورش ماهیان خاویاری از جمله سیاست‌های سازمان شیلات بوده و تمام تلاش ما تمرکز جهت اجرای صحیح و مدون آن در کشور است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 370 هزار تن میگو و ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در کشور تولید شده است، افزود: از مجموع این میزان تولید، حدود 60 درصد ماهیان گرم‌آبی، 38 درصد ماهیان سردآبی  و مابقی میگو بوده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش هشت درصدی تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی و میگو در کشور، گفت: در تولید ماهی قزل‌آلا که به دلیل شیوع بیماری "وی اچ اس" که در برخی از استان‌ها اتفاق افتاده با کاهش تولید روبرو بودیم.

عبدالحی با بیان اینکه شیوع بیماری "VHS" موجب کاهش 20 هزار تن در تولید ماهی قزل‌آلا در کشور شده است، افزود: به‌طوری‌که تولید این گونه از ماهی در کشور از 140 هزار تن به 120 هزار تن کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار