معاون استاندار مازندران:
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران گفت: هیچ سازمانی با رابطه‌بازی و پارتی‌بازی به توسعه دست نمی‌یابد.
کد خبر: ۱۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی در گردهمایی گزینشگران استان با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب بزرگی را با تفکر نو به جهان عرضه کرد، گفت: ایشان نحوه حکومت‌داری جدید و تفکر اداره جامعه را بر مبنای دین گزینش کرد.

وی افزود: در طول 70 سال، جهان به خود ندیده که قدرت‌های بزرگ جهان با یک کشور پشت میز مذاکره بنشینند در حالی که گزینش امام راحل و اکنون هم با رهنمودهای مقام معظم رهبری، همه قدرت‌های جهان با ایران اسلامی به مذاکره نشستند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: مطلق‌ترین گزینش‌گران، خدای بزرگ است که انسان را به‌عنوان اشرف مخلوقات خلق کرده است و انسان‌ها همواره در زندگی جاری خود در حال گزینش هستند.

یونسی با بیان اینکه گزینش امری عقلانی، دینی، اخلاقی، عرفی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی که از گزینش توانایی برخوردار هستند و نیروهای صالح را گزینش می‌کنند، آن دستگاه اجرایی از پویایی و نشاط خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: گزینش‌گران تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا نیروهای شایسته، پاک، پویا و بانشاط در سازمان جذب کنند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبق فرمایش امام علی (ع) از جمله ضعف‌های سازمان‌ها و حکومت‌ها ناتوانی در شناخت شایسته‌ترین افراد است، گفت: ورود انسان‌های شایسته به سازمان‌ها حاصل تلاش گزینش‌گران است.

یونسی اضافه کرد: اگر هر دستگاه اجرایی افراد کارآمد را جذب نکند، رو به اضمحلال خواهد رفت و دستگاه اجرایی که افراد اندیشمند، متعهد و متخصص را گزینش و به‌کار‌گیری کند، رو به پویایی می‌رود.

وی یادآور شد: طی یک‌سال گذشته 16 هزار و 999 فقره رأی در استانداری صادر شد که به بررسی صلاحیت افراد پرداخته شد که از این تعداد 97.76 درصد تأیید، 1.56 درصد عدم تأیید ضوابط عمومی و نیم‌درصد عدم تأیید انتخاب اصلح بودند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه امروزه علم در اوج شکوفایی قرار دارد و تکنولوژی هم رو به پیشرفت است، گفت: گزینش به‌عنوان محور اساسی پویایی سازمان‌ها باید همانند کشورهای پیشرفته امری پذیرفته شده باشد و به آن توجه کرد.

یونسی تصریح کرد: تمامی مدیران گزینش موظف هستند تمامی مولفه‌های گزینش را در انتخاب افرادی که به دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا می‌کنند، رعایت کنند و در صورت عدم رعایت به سازمان خود ظلم می‌کنند، چراکه فردی مانند بمب ساعت‌شمار را وارد سازمان می‌کنند که هر لحظه امکان انفجار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ سازمانی با رابطه‌بازی و پارتی‌بازی به توسعه دست نمی‌یابد و در دولت یازدهم این‌گونه امور معنایی ندارد.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه علم هر لحظه روز‌آمد‌تر و کارا‌مد‌تر می‌شود و باید سازوکاری طراحی شود تا با روز‌آمد کردن امورات گزینشی و با توجه به تمام مولفه‌های قانونی استفاده از ابزار را در کار خود قرار دهیم.

یونسی خواستار شیوه ارزیابی مناسب از سوی گزینش‌گران شد و گفت: نباید تنها اکتفا به این شود که نیرو وارد سازمان کنید، بلکه بعد از گزینش افراد و ورود آنها به سازمان نسبت به واکاوی و نظارت بر کار افراد هم اقدام شود.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار