همایش اصلاح‌طلبان شرق مازندران که قرار بود با حضور خرازی در بهشهر برگزار شود به دلایلی برگزار نشد.
کد خبر: ۱۵۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، همایش اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید با محوریت نقش انتخابات در توسعه پایدار که قرار بود شامگاه سه‌شنبه به سخنرانی سید محمد صادق خرازی پس از نشست خبری اصحاب رسانه با وی در سالن هوتو شهرستان بهشهر با حضور اصلاح طلبان شرق مازندران برگزار شود منحل شد و در حقیقت از برگزاری آن ممانعت به عمل آمد.

دبیر برگزاری همایش اصلاح طلبان شرق مازندران اظهار کرد: با دستور دادستان شهرستان بهشهر از برگزاری این همایش جلوگیری شد.

یکی از برگزارکنندگان این مراسم در این باره گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و در راستای رأی حداکثری مردم سعی بر آن داشتیم که فضای 3 شهرستان شرق مازندران را به سمتی ببریم که مردم بتوانند در انتخاب خود با دقت نظر و هوش سیاسی بالاتری عمل کنند.

وحید رحمانی خلیلی گفت: ما به دنبال همدلی و همزبانی هستیم و نمی خواهیم ادبیات طرد و توهین و تخریب را بکار ببریم به همین دلیل با برگزاری همایش و با همدلی و همزبانی سعی می کنیم نقطه نظرات خود را به مردم منتقل کنیم تا اصل مشارکت فراگیر مردم که موجب عزتمندی و اقتدار نظام می شود محقق گردد و قطعا در این مسیر سختی و هزینه ای را باید متحمل شویم که ما هزینه آن را پرداخت می کنیم .

عضو مجمع اصلاح طلبان مازندران اظهار کرد: ما تابع قانون هستیم و هر چیزی که قانون بگوید بر اساس آن عمل می کنیم و قانون می گوید اگر می خواهید همایشی را در فضای سر بسته برگزار کنید نیازی به گرفتن مجوز نیست با این حال به تقاضای جمعی از اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید منطقه شرق مازندران که برگزار کنندگان این همایش بودند پس از مشخص شدن سخنران همایش از فرماندار شهرستان بهشهر مجوز صادر شد.

وی افزود: فرماندار شهرستان تا آخرین لحظات قبل از ساعت مقرر برگزاری همایش تمام سعی خود را برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد تا برخی افراد که از این همایش ممانعت کردند نظر خود را عوض کنند حتی معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور نیز دخالت کرد اما متأسفانه این اتفاق صورت نگرفت و ممانعت ایجاد کردند که استناد آنها به ماده 56 قانون انتخابات است که معتقدم تفسیر به رأی شده است اما حقیقت قانون آن چیز دیگری است.

رحمانی اظهار کرد: نکته دیگر آن است که همزمان با همین همایش یکی دیگر از کاندیداهای شرق مازندران در بهشهر در حال برگزاری همایش است و از آن همایش ممانعت به عمل نیامد و این نشان می دهد که برخی مسئولین در منطقه به کلمه اصلاح طلبان حساس هستند و آنقدر این کلمه برایشان سنگین است و هزینه دارد که اجازه نمی دهند همایش اصلاح طلبان اتفاق بیفتد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ما با حفظ آرامش به دنبال توسعه پایدار سیاسی در منطقه هستیم و ادبیات ما به هیچ عنوان تخریبی نیست، تأکید کرد: اصلاح طلبان نمی خواهند به هر قیمتی نماینده مجلس شوند اما اصرار داریم که اخلاق را در ارکان مختلف جامعه نهادینه کنیم و قطعا اخلاق سیاسی اقتضاء می کرد که اجازه دهیم مردم در انتخاب خود اختیار داشته باشند.

وی افزود: مردم باید صدای همه کاندیداها را بشنوند و بعد با بصیرت و آگاهی رأی بدهند و اگر قرار است که فضای نقد در جامعه بسته شود و اجازه ندهیم که تبادل افکار اتفاق بیفتد و فضای هم اندیشی مصدود شود آسیب آن در وهله اول به نظام و ارکان نظام می رسد.

رحمانی تصریح کرد: ما با باور اینکه نظام عزتمند است و اقتدار دارد و در عرصه های بین المللی ممکن است این رفتارها باعث ان شود که آزادی های مشروع و مطلوب و مدنی مردم را تحت الشعاع قرار دهد باید تجدید نظر شود مگر می توان ظرف 7 روز ایده ها را مطرح و مردم را روشن کرد طبیعتا در فرصت پیش رو باید رفتار عاقلانه ای از خود نشان دهیم.

سید محمد صادق خرازی برای مدعوین و اصلاح طلبانی که از محل برگزاری همایش که با سالن خالی و درهای بسته مواجه شده بودند و به محل نشست خبری مراجعه کردند پس از نشست در محوطه آن ساختمان برای حاضران گفت: مسلما مردم آگاهانه با فضیلت خود با جریان اصلاحات در پیوند هستند و به همین خاطر است که علی رغم همه محکومیت ها و بی محبتی ها اصلاحات هنوز زنده است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: در مسیر تاریخ تمدن و فرهنگ جهان اسلام و بخصوص ما شیعیان همواره ثابت شده است که مردم سرمایه های ماندگار جوامع هستند و اگر مردم حق خود را بدانند امنیت در جامعه برقرار می شود.

وی افزود: در آستانه انتخابات هستیم و فارغ از آنکه خروجی رأی شما به شخصی باشد بدانید هر برگ رأی شما در امنیت ملی مردم نقش جدی دارد ، نقش جدی بین صندوق رأی و امنیت ملی امروز انکارناپذیر است، ما در جهانی زندگی می کنیم که جزیره هایی پر از آتش و ترور و خون و نفرت در منطقه بیداد می کند و همه چیستی و چرایی وجود امنیت در ایران بخاطره حضور مردم در انتخابات و تثبیت آرای آنها و برپایی نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبر کبیر انقلاب و خون شهدا است .

خرازی گفت: مسلما آگاهی در میان مردم وجود دارد و باید به پاسداشت این سرمایه گرانقدر جشن بگیرند نه اینکه درب های سالن را به روی مردم ببندند و آنهایی که دست به این اقدام ها می زنند بدانند که بیشتر از آنکه از تأثیرات برگزاری جلوگیری کنند پژواک حضور مردم در همه کشور تلألؤ و بازتاب خواهد یافت همانگونه که اگر کسی بر قلب ها حاکم می شود و مورد محبت و علاقه مردم قرار می گیرد نمی توانند با ممنوعیت نام یا تصویر وی آن را از قلب ها جدا کنند.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات گفت: امام راحل به عنوان مؤسس و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بعنوان رهبر انقلاب اسلامی همه تلاششان بر این بود که رأی مردم مهم ترین مولفه ی تغییر و تحول در جامعه باشد. ما نیازمند مجلسی هستیم که با پول ها و ثروت های بادآورده رفتار و برخوردی منطقی کند و سوالات جدی بپرسد، توزیع فقر اهانت به ملت ایران است که کشوری با این همه منابع عظیم طبیعی و انسانی در این شرایط به سر می برد .

وی خاطرنشان کرد: در حالی که ایرانیانی بسیاری در کشورهای مختلف دنیا در پست های مهم قرار دارند و در مهم ترین نهادها و سازمان های جهانی تأثیرات شگرفی را می گذاردند مانند ناسا مهم ترین سازمان هوا فضای جهان بیش از 300 متخصص ایرانی را در درون خود جای داده است و دانشگاهی در جهان نیست که استاد ارشد ایرانی در آن مشغول به تدریس نباشد و در حقیقت چرا این نیروهای مفید و موثر نباید در کشور و زادگاه خودشان و برای مردم هموطن خود تلاش نکنند.

خرازی تأکید کرد: مجلسی نیاز داریم که مهم ترین عنصر آن تغییر باشد، تغییر یعنی اینکه بدانیم تیجه بی بندوباری ها و بی انضباطی های مالی و پولی چیست، مردم حق دغارند بپرسند چگوه مجلس بی تفاوت بود در برابر کسی که گفت مجلس در رأس امور نیست در حالی که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند مجلس در رأس امور است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: روزگار همه ما چه زود و چه دیر خواهد گذشت و آنچه که باقی می ماند داوری تاریخ است و آن نگاهی که مردم به مسئولین و نمایندگان خود دارند و مردم حق دارند که سوال و پرسش کنند و چیستی و چرایی عقب افتادگی این همه قطعنامه را بپرسند.

وی افزود: مطمئن باشید مجلس آینده اگر شما مردم با ایمان وعزم راسخ پای صندوق های رأی حضور پیدا کنید مجلس تحول خواهی خواهد شد و و با صدای بلند می گوییم که می خواهیم مجلسی باشد که وکیل الدوله ها بر کشور حاکم شوند و با تندروی انحراف را در جامعه بست دهند و سر سازگاری با اعتدال و عقلانیت نداشته باشد و مجلسی باید در پگاه و صبح ضفر مردم شکل بگیرد و مسئولیت پیدا کند که تأثیر مستقیم بر زندگی شما مردم داشته باشد.

خرازی تصریح کرد: ما مجلسی نمی خواهیم که زندگی نمایندگان را تغییر دهد که اگر این چنین مجلسی شکل گیرد که زندگی نمایندگان را بخواهد تغییر دهد روز زوال و نابودی عقل است بلکه مجلسی باید باشد که دغدغه های فردای ملت ایران و دغدغه های رهبری و شهیدان در آن جریان داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار