امام جمعه آمل،
امام جمعه آمل به شهادت رساندن آیت الله نمر، توسط دولت آل سعود را بزرگترین جنایت این رژیم فاسد علیه اسلام و مسلمانان دانست.
کد خبر: ۱۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 08 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی روزجمعه درحاشیه تظاهرات مردم آمل در اعتراض به اعدام شیخ نمر گفت: آیت لله نمر صدای رسای نه تنها شیعیان؛ بلکه همه مسلمانان جهان بوده و عربستان سعودی که خود از حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه و جهان اسلام بوده و منطقه را به آشوب کشیده است، تحمل هیچ انتقادی را ندارد.

وی افزود: درحالی که قرآن و اسلام، وحدت را آموزش می دهند، دولت سعودی با بهانه قراردادن مساله شیعه و سنی به تفرقه افکنی دامن می زند.
امام جمعه آمل ادامه داد: این در حالی است که اکثر علمای سنی نیز به شهادت رساندن آیت الله نمر را توسط این رژیم محکوم کرده اند و همان طور که می بینید در این تظاهرات اعتراضی نیز شیعه و سنی در کنار هم حضور دارند.
حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: شهید آیت الله نمر تمام عمر خود را صرف ایجاد وحدت بین امت اسلامی کرد و صدای رسای تمام مسلمانان وانسان های مظلوم بود که رژیم سعودی با دست زدن به جنایتی بی سابقه، این صدای امت را خاموش کرد و از این رو، دولت عربستان باید بر اساس قوانین بین المللی محاکمه شود.
وی، با اشاره به این که اعدام شیخ نمر باقرالنمر دل مسلمانان، شیعیان و آزادی خواهان جهان را به درد آورده است، گفت: نیاز است همه ما در حد توان خود این اقدام ناشایست را محکوم کنیم.
وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا از طریق جنگ نرم، اعتقادات دینی آحاد مردم و نسل جوان جامعه را تضعیف کنند که باید برنامه های شایسته ای را برای مقابله با آن داشته باشیم.
امام جمعه آمل افزود: ما ازدولت ، کشورهای اسلامی و شورای امنیت سازمان مللل متحد می خواهیم که جلوی قتل عام انسان های بی گناه توسط رژیم سعودی را بگیرد.
آیت الله نمر باقر النمر در سال 1959 در شهرعوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود؛ این مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی در پی اعتراض های شیعیان این کشور در سال 2012 بازداشت و سرانجام روز شنبه توسط عربستان سعودی به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار