مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره بریم،، کمبود سازمان های مردم نهاد در حوزه فرهنگی را از مشکلات برشمرد.
کد خبر: ۱۶۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 10 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، از وجود ۱۰۰ هزار و ۳۴۳ زن پرسرست خانوار و بد سرپرست در مازندران خبر داد و گفت: مازندران بیشترین شمار زنان سرپرست خانوار جوان را داراست.

وی اظهار کرد: ایجاد کارآفرینی و توجه به تشویق زنان کارآفرین در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای رفع مشکلات و معضلات در این حوزه بسیار تأثیرگذار است که باید با برنامه‌ریزی وارد شویم.

وی افزود: وجود ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه از نقاط قوت و مثبت برای بارور کردن فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این حوزه است که باید از ظرفیت‌های مختلف سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه استفاده شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با اعلام اینکه کمبود سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی مازندران محسوس است و باید در این راستا تلاش کنیم، یادآور شد: زنان کارآفرین دارای مشکلات فراوانی هستند که باید با همدلی و همفکری در راستای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

جمشیدی ادامه داد: قهرمانان واقعی ما تنها کسانی نیستند که وزنه بلند می‌کنند بلکه آنانی هستند که باشرافت زندگی می‌کنند و در همین راستا برای کمک به زنان سرپرست خانواده و ایجاد اشتغال خانگی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری جذب‌شده است.

وی افزود: باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آغاز فعالیت این دولت، برنامه‌های امور بانوان و خانواده را از حالت کلیشه‌ای و فرمایشی خارج کرده و با اولویت شناسایی در حوزه بانوان و خانواده وارد شدیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با تأکید بر توجه به آموزش و ورزش در جامعه بانوان خاطرنشان کرد: ورزش بانوان از مسائل مهمی است که باید در دستور کار باشد و همان‌طور که استاندار مازندران ورزش کارکنان را از حالت مجاز به مکلف رسانده است باید سرانه و ساعات مناسب ورزشی برای بانوان در نظر گرفته شود.

جمشیدی گفت: وضعیت سلامت بانوان و توجه به ورزش در ادارات و در بین زنان شاغل جدی گرفته شود تا شاهد جامعه‌ای پویا، توانمند و بانشاط باشیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر نیز در این جلسه با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌های دهه فجر و ارائه برنامه توسط مدیران به شورای هماهنگی و روابط عمومی فرمانداری بهشهر یادآور شد: در برنامه‌های دهه فجر امسال با توجه به در پیش بودن انتخابات، نیازمند برنامه‌های متنوع و نو هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی خوش‌رو گفت: ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی دستاوردها و عملکردهای انقلاب به مردم است که باید به‌صورت مردمی برگزار و از حضور جوانان و نخبگان در برنامه‌ها استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار