بقعه ناصرکبیر از علمای مبارز و حاکم شیعی قرن سوم هجری در شمال ایران، امروز شاهد تشییع و تدفین چهار شهید مقاومت اسلامی مردم یمن در برابر خوی جنایتکارانه رژیم سعودی صهیونیستی بود.
کد خبر: ۱۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 21 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، بقعه مبارکه ناصرالحق یا ناصرکبیر در آمل، از علمای مبارز و حاکمان قرن سوم هجری و از توسعه دهندگان حکومت شیعی در بخش‎های شمالی ایران، امروز شاهد تشییع و تدفین چهار شهید مقاومت مردم یمن بود.
از این امامزاده که در یکی از جنگ‎ها با ضربه شمشیر ناشنوا شده بود به نام اطروش نیز درتاریخ یاد شده است، وی یکی از پیشوایان مورد احترام شیعیان به ویژه شیعیان زیدی است که این فرقه از شیعیان در کشور یمن به تعداد فراوان زندگی می‎کنند.
شهیدان محمداحمد حسین‌الفخری، علی‌محمد علی‌احمدالمروانی، عاطف‌علی حزام‌البشاول و اکرم‌محمد محمدالغفاری در ماه‎های گذشته به عنوان مجروحان یمنی در نبرد با رژیم سعودی در بیمارستان‎های ایران مورد مداوا قرار گرفته بودند که در نهایت تاب نیاورده و جان سپردند اما با مسدود بودن راه‎های ارتباطی این کشور تصمیم بر تشییع و خاکسپاری آنان در این مکان تاریخی و مقدس گرفته شد.
علامه شمس‌الدین شرف‌الدین رئیس اتحادیه علمای یمن، حجت‌الاسلام سید هاشم‌الحیدری رهبر حزب‌الله عراق و رستم قاسمی مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم حضور داشتند.
شهرهای تاریخی آمل و ساری از نخستین مراکز حکومت شیعیان در مازندران و بنا به روایاتی نخستین حکومت شیعی جهان و در این زمینه دارای تاریخ و تمدن کهن اسلامی هستند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار