مدیر شرکت نفت ساری
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ساری با اشاره به توان بالای عملیاتی شرکت نفت منطقه ساری، گفت: بسترسازی مناسب برای صادرات فرآورده‌های نفتی استان انجام شد.
کد خبر: ۱۷۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 09 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، حسین‌علی طالبی با اشاره به شروع صادرات فرآورده‌های نفتی استان به کشورهای همسایه اظهار داشت: به‌دلیل توان عملیاتی بالا و توانمندی نیروهای متخصص، شرکت نفت منطقه ساری توانست بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز به کشورهای عراق و افغانستان را انجام دهد.

وی از تغییرات اساسی در زیرساخت‌های تاسیسات و عملیات بارگیری با تعریف پروژه‌های مختلف به منظور صادرات خبر داد و افزود: با تلاش بی وقفه و میزان 5 هزار نفر ساعت کار، این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی 100 درصد اجرایی و به بهره برداری رسید.

طالبی، طراحی و اجرای لوله‌کشی از مخازن ذخیره و اتصال آن به خطوط ورودی پمپ‌های موجود را اقدام اساسی در تسریع بارگیری فرآورده‌های نفتی صادراتی برشمرد و افزود: با توجه به جداسازی مخازن نفت گاز و نفت‌ سفید ویژه صادرات از سایر مخازن، مخازن ذخیره مجزا برای این امر اختصاص یافته و اقدامات لازم برای اتصال آن به سکوهای بارگیری مورد نظر انجام گرفت.

وی، شرکت نفت، جداسازی بخش‌هایی از خطوط انتقال نفت سفید و نفت‌گاز و اتصال به دهنه‌های مورد نظر بارگیری نفتکش‌ها را از اقدامات مهم دیگر اعلام کرد.

طالبی با بیان اینکه کنترل‌های کمی فرآورده‌های صادراتی معمولا با  دستگاه اندازه‌گیری میتر یا باسکول صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های لازم، عملیات تهیه و نصب و تجهیز نقاط بارگیری با میتر‌های نوع ISOIL به تعداد 8 دهنه برای بارگیری نفتکشهای صادراتی اجرا شد.

مدیر شرکت  نفت منطقه ساری از اختصاص مخازن جدید و خطوط انتقال جداگانه برای ذخیره و انتقال نفت‌سفید صادراتی به سکوهای بارگیری خبر داد.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته و به زودی این خط جدید به پروژه صادرات نفت‌سفید می پیوندد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار