رئیس صنعت و معدن مازندران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص‌های توسعه صنعتی در استان، گفت: ۴۵ درصد شاغلان مازندران در بخش صنعت متمرکز شدند.
کد خبر: ۱۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور عمران در کنفرانس ملی بهینه‌سازی و تصمیم‌گیری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران، اظهار داشت: یکی از تیم‌های معرفی شده در فراخوان این کنفرانس، تصمیم‌سازی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت, کارآمدی در بخش عملیاتی و اجرایی در حوزه توسعه، شکوفایی و رونق اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بیش از 3500 واحد صنعتی، 200 واحد معدنی و 130 هزار واحد صنفی زیر نظر این سازمان مشغول فعالیت در سراسر استان هستند، گفت: حدود 45 درصد از اشتغال استان توسط این واحدها تأمین می‌شود.

محمدپور عمران با اشاره به اینکه فرآیندهای تولید بیش از 100 هزار واحد بزرگ استان دارای پرونده هستند، گفت: مازندران سرشار از ظرفیت‌هایی است که متأسفانه به دلیل تصمیمات نامناسبی که در گذشته اتخاذ شده از رسیدن به جایگاه اصلی خود بازمانده است.

وی با بیان اینکه پذیرش دستاوردهای مکان‌یابی ایجاد منطقه آزاد تجاری نیازمند توجه به تمام مقتضیات آن است، گفت: اغلب تصمیمات در سطوح کلان و خُرد اتخاذ می‌شود که نیازمند بهینه‌سازی جدی در این دو حوزه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر اینکه فضای کلی مدیریت بنگاه‌ها باید با دستاوردهای بشری همان شود، افزود: یکی از حوزه‌هایی که در مدیریت دولتی در بخش صنعت، معدن و تجارت به آن نیاز داریم که باید در مورد مصادیق ورود پیدا کنیم، توسعه زیرساخت‌ها است.

محمدپور، ادامه داد: شعار بهینه سازی یعنی هر آنچه است را با نگاهی به آینده بهتر و تنظیم زمان برای بسیاری از مواردهای موجود باید براساس یک مدل به جلو حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در راستای طراحی مدل مناسب در دانشگاه‌های استان وجود دارد، گفت: بزرگترین مشکل استان مازندران رویارویی با تصمیمات پیچیده و ساختار نیافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر استفاده از یک مدل برای دستیابی به دانش مذاکره شده در استان، افزود: باید بتوانیم از یک فرایند مشترک استفاده تا ادراک ذی‌نفعان با تغییرهای درست به دانش مذاکره شده موافق شده معتبر تبدیل شود.




منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار