رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: برغم گردشگری بودن و حضور مسافران و گردشگران زیاد ، این دو شهرستان هتل ندارد.
کد خبر: ۱۹۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 15 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رضا دانش زاده افزود : هم اکنون زائر سراهای اوقاف ، کلاس های درس، پارک ها و یک مهمانپذیر در منطقه گدوک ، مکان های اقامتی دو شهرستان مورد نظر است . 

وی ظرفیت اقامت تنها مهمانپذیر دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی را 24 تخت اعلام کرد و ادامه داد : 700 خانه مسافر نیز از دیگر امکانات و تجهیزات اسکان مسافران است . 


رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت : هرچند با این امکانات و تجهیزات امکان حضور و اقامت مسافران در این دو شهرستان فراهم است ولی سلیقه مسافران برای استفاده از هتل و زیر ساخت موردنظر فراهم نیست .


بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی ، 12 منطقه نمونه گردشگر و بیش از یکصد منطقه گردشگری در سوادکوه و سوادکوه شمالی وجود دارد که در طول سال میزبان مسافران زیادی است بطوریکه براساس آمارارائه شده از سوی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تعطیلات نوروز امسال 450 هزار نفر شب مسافر به این دو شهرستان آمدند . 


وی ادامه داد : مطمنا در میان مسافرانی که به سوادکوه و سوادکوه شمالی سفر می کنند افرادی علاقمند به استفاده از هتل وجود دارد .


دانش زاده گفت : هرچند با وجود خانه مسافر و دیگر فضاها ، مشکلی برای ارائه خدمات اقامتی به مسافران درسوادکوه و سوادکوه شمالی وجود ندارد ولی امکان اقامت در هتل در این دو شهرستان وجود ندارد .


وی با اشاره به تلاش برای ایجاد هتل در این دو شهرستان گفت که درخواست ها از سوی سرمایه گذاران برای این منظور به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ارائه شد .


رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد : صدور مجوز احداث هتل نیاز به اخذ استعلام های لازم از ارگان های مختلف است و درخواست این سرمایه گذاران نیز در مراحل انجام کار اداری آن قرار دارد .

 
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت : مطمنا با ایجاد هتل زمینه حضور و استقرار مسافران بیشتری دراین دو شهرستان فراهم خواهد شد .


سوادکوه و سوادکوه شمالی از جمله شهرستان های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیه البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته و ثابت شده که قدمت آن به دوره ساسانی می رسد .


این دو شهرستان از سمت شمال به شهرستان قائمشهر، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدیشهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم (شهریارکوه) ، (جبال شروین) در شهرستان مهدیشهر محدود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار