استاندار مازندران گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در مازندران، نیاز است کتابچه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری تدوین شود.
کد خبر: ۲۰۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 23 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح بازدید  در ستاد تسهیلات سفر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال بر مبنای بیانات مقام معظم ر هبری سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نامگذاری شده و  ضرورت این مهم از پیش احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر اساس استعدادها و قابلیت‌های هر منطقه شکل می‌گیرد، افزود: از استعدادهای بی‌نظیر استان مازندران موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید مولفه‌های صنعت گردشگری به همراه دیگر فعالیت‌های این سازمان تقویت شود و در این راستا همه دستگاه‌هایی که توان پشتیبانی دارند باید وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به وجود اشتغال محلی و خانگی که از سال‌های قبل در خانه‌های هر ایرانی رواج داشت، افزود: نباید فعالیت اقتصادی تک بعدی داشت و باید به فعالیت‌های گوناگون بپردازیم تا در صورت بحران بتوانیم اقتصاد خانواده را مدیریت کنیم.

فلاح با بیان اینکه باید تحرک اقتصاد استان از طریق اشتغال خانگی تحلیل کمی شود، اظهار کرد: اگر از فضای استان به گونه درستی استفاده شود فضای خوبی در اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش پلیس راه و نیروی انتظامی، افزود: تا کنون تعداد کشته‌ها 38 درصد کمتر شده و نوع تصادفات به گونه‌ای بوده که کمتر منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه باید خدمات ستاد تسهیلات بهینه و متنوع شود، افزود: متاسفانه با وجود جنگل‌های زیبا در استان طبیعت گردی به درستی مدیریت نمی‌‎شود و لازم است موضوع طبیعت‌گردی به جدی پیگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه از 2 میلیون و 600 هزار نفر شب خواب 500 هزار نفر گردشگر در مناطق ییلاقی است،  افزود: باید با محور اقتصاد مقاومتی سیاست‌های گردشگری را پیاده و اجرا کنیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی باید در حوزه گردشگری در قالب یک کتابچه تهیه شود و  جایگاه بخش خصوصی نیز در آن مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه آمار و اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی باید مشهود باشد، افزود: در نظام اسلامی اقدامات فرهنگی بسیار مهم است و در سال 95 باید شعار اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار