مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که بیش از 20 درصد مسافران این استان در دور اول سفرهای نوروزی در روستاها اقامت کردند .
کد خبر: ۲۰۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 27 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا افزود : در مجموع مسافران نوروزی از 27 اسفند تا شش فروردین پنج میلیون و 612 هزار و 731 نفر شب در مازندران اقامت کردند که از این تعداد یک میلیون و 398 هزار و 940 نفر شب مربوط به روستاها بود . 


وی حضور و اقامت در روستاها را از ویژگی های منحصر بفرد سفرهای نوورزی در مازندران دانست و گفت که این میزان استقبال گردشگران به روستاگردی آن هم در تعطیلات نوروزی تاکنون سابقه نداشته است . 


بزرگ نیا یکی از دلایل استقبال مسافران نوروزی به روستاهای مازندران را فعال شدن خانه های مسافر برای اقامت آنان برشمرد و افزود : امسال بیش از هفت هزار خانه مسافر برای اقامت مسافران نوروزی در استان ساماندهی شد که هر خانه ظرفیت و امکانات پذیرش هشت نفر را دارد. 


وی ظرفیت خانه های مسافر مازندرن را برای هر شب حدود 60 هزار نفر اعلام کرد و گفت که استقبال از اقامت در این مجموعه ها باعث شد تا در همان روزهای نخست ظرفیت خانه های مسافر پر شود. 


مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت که بیشترین تعداد خانه مسافر استان در مناطق روستایی کلاردشت ، رامسر ، چالوس ، نوشهر و سلمانشهر فعال است . 


استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی استانداری بیش از سه هزار روستا دارد که از این تعداد دو هزار پارچه دارای دهیاری هستند. 


نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن هم نشان داد که 45 درصد از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری مازندران در روستاهای زندگی می کنند.


روستائیان مازندران هم اکنون در مرحله کشت و کار برنج قرار دارند و عکاسی از نحوه آماده سازی شالیزار شامل شخم و شیار ، آب تخت کردن و خزانه گیری یکی از جاذبه های کمتر دیده شده توسط مسافران نوروزی استان بوده است .


مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید ، بیشتر از 40 درصد نیاز کشور به برنج را تامین می کند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار