مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : از 25 اسفند 94 تا 13 فروردین امسال 21 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل و پلمپ شدند.
کد خبر: ۲۰۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 03 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، رستم مژده اظهار کرد: در بازدید های مداوم تیم های نظارتی کمیته بهداشت ، درمان و محیط زیست ویژه نوروز از واحدهای صنفی به حدود 500 واحد تذکر و اخطاریه های بهداشتی دادند. 


وی رعایت بهداشت محیط ، بهداشت فردی کارکنان و بهداشت مواد غذایی را از مواردی اعلام کرد که مورد توجه بازرسان بهداشتی نوروزی در نظارت بر کار واحدهای صنفی بود و افزود: واحدهای تعطیل شده چند مرحله تذکر و اخطار کتبی بازرسان را جدی نگرفتند لذا با آنها برخوردشد . 


مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که این واحدها می بایست موارد تخلف را رفع و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره بازگشایی شوند . 


وی تعداد بازدید کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران را در نوروز امسال 10 هزار و 393 مورد اعلام کرد و گفت در بازدید از این واحدها بیش از هشت هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد . 


مژده عمده مواد غذایی فاسد که از این واحدها کشف شد را شامل کنسرو ، آرد و گوشت دانست. 


نظارت بهداشتی بر فعالیت صنوف عرضه کننده مواد غذایی در مازندران همه ساله در ایام تعطیل بویژه تعطیلات نوروزی به خاطر حضور میلیونی گردشگران تشدید می شود. 


دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در تعطیلات نوروزی امسال 23 اکیپ بازرسی شهرستانی و دو اکیپ بازرسی استانی با حضور یکصد کارشناس بهداشت محیط فعالیتشان را از اسفند ماه 94 آغاز کردند واین گروهها روزانه 50 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و دیگر صنوف مرتبط با عرضه خدمات به مسافران نوروزی انجام دادند . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار