کد خبر: ۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 10 April 2015
استاندار مازندران به وجود طرح های نیمه تمام بخش خصوصی دراین استان اشاره کرد و گفت : رفع مشکلات اجرای این طرح ها می بایست پیگیری و وضعیت این طرح ها تعیین تکلیف شود .

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ربیع فلاح روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جویبار افزود : ورود سرمایه گذار نقطه امیدی برای ارتقای تولید ، اقتصاد و اشتغال هر منطقه به شمار می رود و لازم است دلایل متوقف و نیمه کاره ماندن طرح های سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد بررسی قرار گیرد .

وی با تاکید بر رفع موانع اجرایی ، اداری و قضایی طرح های نیمه تمام بخش خصوصی گفت : این بخش بازوی توانمند عرصه های تولید و اشتغال هر جامعه به شمار می رود و لازم است مورد حمایت جدی قرار گیرد.

استاندار مازندران حمایت از بخش خصوصی توانمند و با سابقه فعالیت را محوری ترین برنامه استان در سال جاری معرفی کرد و افزود : مازندران همیشه به حضور این سرمایه گذاران نیازمند است .

وی همچنین از فرمانداران به عنوان متولیان اصلی پاسخگویی به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی هر شهرستان نام برد و تاکید کرد از این پس مشکلات تولید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می بایست به صورت مداوم و مستمر توسط فرمانداران پیگیری شود .

فلاح به وجود 13 هزار مهندس کشاورزی بیکار در مازندران اشاره کرد و گفت : این افراد تحصیل کرده هم ظرفیت به حساب می آیند و هم چالش نام برد و برنامه ما این است که با مشارکت هدفمند بخش خصوصی در قالب تعاونی های بخش کشاورزی زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم .

وی از مازندران به عنوان قطب تولید مرکبات کشور یاد کرد و افزود : صادرات 400 هزار تن مرکبات از دیگر برنامه های اقتصادی این استان در سال جاری به شمار می رود .

فرماندار جویبار هم در این نشست ظرفیت این شهرستان در زمینه تولید و اقتصاد را بالا ارزیابی کرد و گفت : ایجاد مجموعه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری بخشی از توانمندی این شهرستان است .

رضا گنجی افزود : 18 کیلومتر سواحل دریا یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد بسترهای لازم در زمینه پرورش انواع ماهی بویژه ماهیان خاویاری است .

وی محرومیت از داشتن جاده های مناسب را از مشکلات زیرساختی شهرستان جویبار برشمرد و گفت : استقبال از ظرفیت سرمایه گذاری نیازمند فراهم بودن بسترهای لازم همچون راه مناسب است .

فرماندار جویبار همچنین به ظرفیت بالای ورزشی شهرستان اشاره کرد و گفت : این شهرستان با امکانات حداقلی توانست اقدامات بزرگی همچون برگزاری جام جهانی کشتی را در سالن محقر و کوچک انجام دهد .

وی افزود : انجام این کارهای بزرگ حکایتگر تلاش مضاعف مسوولان و مردم جویبار برای رسیدن به مطلوب های لازم در تامین زیر ساخت ها است .

شهرستان جویبار دارای دو بخش مرکزی و جویبار است که هرکدام به ترتیب 41 روستا با 22 هزار نفر و 34 روستا با 20 هزار نفر جمعیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار