جشنواره بهار نارنج طی سال‌های اخیر در مازندران برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای برخورداری از این ظرفیت‌ها و زیبایی‌هاست.
کد خبر: ۲۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 10 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، با آغاز فصل بهار شاهد دگرگونی‌ها و تغییرات بسیاری در مازندران هستیم، یکی از این زیبایی‌ها بوی خوش‌عطر بهار نارنج در کوچه پس‌کوچه‌های استان است که نظر همه را به‌سوی خود جلب می‌کند و نمی‌توان بدون توجه از کنار آن گذشت.

علاوه بر آن استفاده از شکوفه درخت نارنج از دیرباز در فرهنگ مازندران برای درست کردن عرق و مربا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جشنواره بهار نارنج نیز در سال‌های اخیر در مازندران برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای برخورداری از این ظرفیت‌ها و زیبایی‌ها است که امیدواریم همانند گذشته با حضور گسترده افراد برگزار شود.

* وضعیت مطلوب شکوفه‌دهی مرکبات مازندران

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران در این‌باره اظهار کرد: معمولاً فروردین ماه هر سال درختان مرکبات شروع به گل‌دهی می‌کنند.

محمدرضا شعبانی با اشاره به وضعیت مطلوب شکوفه‌دهی مرکبات مازندران، گفت: از تمامی مردم درخواست ما این است که برای استفاده از شکوفه‌های نارنج در سطح شهرها و باغ‌ها از تکان دادن و زدن درختان به‌صورت پرهیز کنند به‎دلیل اینکه این میوه‌ها باید به‌صورت طبیعی دچار ریزش شده تا بتواند پایداری میوه را تثبیت کند؛ در غیر این‌صورت میوه‌ها دچار ریزش می‌شوند.

* جشنواره بهار نارنج اردیبهشت ماه برگزار می‎شود

عضو شورای اسلامی شهر ساری در این‌باره با اشاره به برگزاری جشنواره بهار نارنج از سه سال قبل در ساری، اظهار کرد: اردیبهشت ماه هر سال که زمان شکوفه‌دهی بهار نارنج است این جشنواره برگزار می‌شود.

مسعود پیری با بیان اینکه امسال قصد داریم جشنواره بهار نارنج به‌صورت عمومی در کل شهر برگزار شود، اضافه کرد: همه اهالی شهر ساری با این جشنواره درگیر شوند تا بتوانیم فرصتی را برای جذب گردشگر در این شهر فراهم کنیم.

وی درباره برنامه شهرداری و شورا برای گسترش بهار نارنج در سطح شهرستان ساری، تصریح کرد: سال گذشته یک‎هزار اصله درخت نارنج در نقاط مختلف ساری غرس کردیم و امسال نیز در چند بوستان جدیدی که در حال احداث است قصد داریم نهال نارنج غرس کنیم به‌‌گونه‌ای که در سال‌های آینده مردم بتوانند از شکوفه‌ها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه فرهنگ برداشت شکوفه بهار نارنج از درخت باید اصلاح شود چرا که کار نادرستی است، خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری شکوفه‌های بهار نارنج را به‌صورت آماده و رایگان به مردم تحویل می‌دهند و نیازی نیست به درختان صدمه‌ای وارد شود.

پیری ادامه داد: بهتر است به‌جای اینکه افراد برای چیدن شکوفه بهار نارنج به درختان آزار برسانند به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری مراجعه کردند و به‌صورت رایگان شکوفه‌ها را تحویل بگیرند.

وی با اعلام اینکه امسال دستگاه قضایی برنامه‌ای را برای متخلفان این حوزه درنظر گرفته است، تصریح کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود حضور گسترده و فراگیر در جشنواره بهار نارنج داشته باشند تا ما بتوانیم این جشنواره را در سطح ملی به ثبت برسانیم و زمینه‌ای برای جذب گردشگر باشد.

امیدواریم امسال شاهد حضور همه مردم در جشنواره بهار نارنج باشیم تا زمینه‌ای برای جذب گردشگر در نتیجه رشد و پیشرفت شهر و در نتیجه استان سرسبز مازندران باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار