مدیر کمیته امداد چالوس
مدیر کمیته امداد امام خمینی چالوس از تأمین ۸۱ فقره جهیزیه و ۱۶ فقره هدیه به داماد برای مددجویان این نهاد در چالوس خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی‌اصغر ابراهیمی در جشن گلریزان ازدواج آسان که به‌مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با هدف تأمین جهیزیه برای مددجویان این نهاد برگزار شد، با تبریک روز جوان و نیمه شعبان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی افتخار خدمتگزاری را در مدت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد که به توفیق الهی در این مدت فعالیت‌ها و ثمراتی را به‌جامعه اسلامی عرضه کرد تا حلاوت و شیرینی در کام دردمندان باقی بماند.

وی با اشاره به عملکرد خوب کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های اصلی این نهاد سالم‌سازی فضای عاطفی خانواده‌های محروم و ایجاد آگاهی نسبت به آسیب‌ها و تقویت روح امید به آینده بین جوانان، فرزندان و خانواده‌های مددجویان است که با حمایت‌های مالی و فرهنگی از سوی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد  به حمایت‌های این نهاد در مورد جوانان مددجو نیز یادآور شد: تأمین کمک‌هزینه تحصیل، اعطای وام اشتغال، کمک به تأمین جهیزیه برای نوعروسان، آموزش‌های مختلف برای آگاه‌سازی جوانان، مشاوره‌های قبل از ازدواج، آموزش‌های همسران جوان، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای جوانان مددجوی این نهاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه جوانان مددجوی کمیته امداد امروز در مسندهای حساس و کلیدی کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته 81 فقره جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه کرده و همچنین 16 فقره هدیه به داماد نیز در سال گذشته در زمینه کمک به ازدواج صورت گرفت.

ابراهیمی تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی چالوس را تا پایان سال گذشته 4 هزار و 636 نفر عنوان کرد و افزود: کمیته امداد در سال گذشته مبلغی بالغ بر 42 میلیون ریال به مددجویان پرداخت کرد.

وی از بیمه یک‌هزار و 240 نفر از مددجویان کمیته‌ امداد چالوس در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ساخت 18 واحد مسکن مددجویی، اعطای 252 مورد وام خودکفایی و تعداد 445 مورد وام قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال گذشته توسط این نهاد انجام شد.

مدیر کمیته امداد چالوس تعداد حامیان مددجویان این نهاد را یک‌هزار و 471 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع تعداد 352 نفر از ایتام زیرپوشش این نهاد هستند و مبلغ کل پرداختی حامیان به ایتام بیش از 5 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به کمک‌های صورت گرفته در زمینه تأمین سلامت نیازمندان نیز خاطر‌نشان کرد: در مجموع در بخش‌هایی مانند پرداخت فرانشیز، سفر و اقامت، تفاوت تفرقه، لوازم پزشکی و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشتی در سال قبل مبلغ یک‌میلیون و 470 هزار ریال کمک شد.

ابراهیمی تعداد مجموع جهیزیه‌های اختصاص یافته به نوعروسان مددجوی این نهاد را 81 مورد برشمرد و افزود: در این باره نیز تأمین جهیزیه برای 7 نفر از زنانی که مجددا ازدواج کردند و 10 مرد هدیه به‌داماد نیز تهیه شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 30 نفر از نوعروسان مددجوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان چالوس در نوبت تأمین جهیزیه هستند که چون مساعدت‌های این نهاد در این‌باره کافی نیست از حامیان، خیران، نیکوکاران و خانواده‌ها می‌خواهیم تا در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی همکاری کنند و در اجر معنوی این عمل خیر سهیم شوند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار