مدیر كل پزشكی قانونی مازندران گفت:در فروردین ماه امسال تعداد 49 نفر (41مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 13درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۲۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی عباسی با اشاره به کاهش29 درصدی تلفات حوادث رانندگی درمحور برون شهری تصریح کرد: جاده های برون شهری با 30 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 14 و راه روستایی با 15 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی اظهار کرد:بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های نوشهر با 10، بابل با 7 و ساری با 5 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفكیك وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 16 نفر از افراد راننده و بعد از آن عابر، موتورسوار و سرنشین هر کدام با 11 مورد فوتی به ثبت رسید.

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در فروردین ماه امسال، هزار و 321 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه كردند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد كاهش داشت.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار