سهم 50 درصدی جوانان در مرگ و میر جاده ای مازندران؛
با شروع فصل بهار و آغاز فصل کشاورزی و در پی آن شروع فصل تابستان همه ساله شاهد زیاد شدن حجم تصادفات موتورسیکلت سواران در مازندران می باشیم .
کد خبر: ۲۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 15 April 2015
بخش قابل توجهی از تلفات حوادث جاده ای در هر سال در مازندران مربوط به موتورسیکلت سواران است . به گونه ای که بر اساس گفته مدیر کل پزشکی قانونی مازندران نزدیک به 60 درصد تصادفات منجر به مرگ و میر در این استان را موتور سواران عابران پیاده تشکیل می دهند .
به گزارش تابناک، با شروع فصل بهار و آغاز فصل کشاورزی و در پی آن شروع فصل تابستان همه ساله شاهد زیاد شدن حجم تصادفات موتورسیکلت سواران در مازندران می باشیم .
این در حالیست که سهم زیادی از این حوادث مربوط به کشاورزان و افرادیست که برای رفتن به مزارع کشاورز و یا به دلیل نزدیکی روستاها به یکدیگر و رفت و آمد به شهر با توجه به مساعد شدن وضع آب و هوای استان از موتورسیکلت استفاده می کنند .
در این بین به دلیل عدم استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی و همچنین عدم نصب سیستم روشنایی وسایل نقلیه ، حمل بار و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی آمار آسیب پذیری بسیار بالا رفته به گونه ای که 50 درصد موتور سواران در حین تصادف و 10 تا 15 درصد به هنگام انتقال به بیمارستان فوت می کنند .
به گفته کارشناسان امر بیشترین موارد تصادف موتورسیکلت سواران منجر به مرگ در مسیرهای برون شهری اتفاق افتاده که نیمی از آنها زیر 30 سال سن داشته اند .
با توجه به آمار بالای مرگ و میر موتورسیکلت سواران مازندرانی در اثر تصادف لازم است مسئولین با آموزش برای استفاده صحیح و بهتر از موتورسیکلت ، استفاده از کلاه ایمنی ، رعایت قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن اقدام لازم را به عمل آورده تا شاهد کاهش آمار تلفات این حوزه در مازندران باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار