کد خبر: ۲۴۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 15 June 2016
امام جمعه رامسرگفت:رامسر به عنوان قطب گردشگری شمال کشور نیازمند توجه و ‌نگاه ملی و فراملی است.

حجت‌الاسلام سیدجعفر رضایی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) منطقه مازندران، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری، به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است که نشان می‌دهد برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور راهی جز مسیر اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نباید فقط در یک عنوان شعاری باقی بماند بلکه باید برای تحقق آن اقدام و‌ عمل را در تمامی سطوح جامعه مدنظر قرار داد.

امام‌جمعه رامسر خاطرنشان کرد: در میان مدیران، دستگاه‌ها و ادارات دولتی، مراجع ‌تصمیم گیری، مانند دولت، مجلس شورای اسلامی، نهادها و سازمان‌های وابسته به دولت و نظام اسلامی، بنگاه های اقتصادی، مراکز صنعتی، دانشگاه ها، آموزش و‌پرورش و مردم باید با شناخت مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، در عملیاتی کردن این موضوع در کشور تلاش کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد منفعل و شکننده نیست، افزود: اگر بگوئیم اقتصاد مقاومتی بر اساس ریاضت است در واقع ناشی از عدم شناخت است، هرچند یکی از اصول اقتصاد مقاومتی ریاضت و قناعت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند، گفت: دستگاه‌ها و مراکز تصمیم گیری نظام اسلامی علاوه بر قناعت و پرهیز از اسراف و تجمل گرایی باید در برنامه ریزی های اقتصادی به رویکرد خود اتکایی و خود باوری و عدم وابستگی اقتصاد به منبع واحد و‌ منبع خاص همچون نفت، توجه ویژه و‌ عملیاتی کنند.

امام ‌جمعه رامسر با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شکنندگی اقتصاد باید با حفظ روحیه جهادی، خودباوری و استقلال، به تولیدات داخلی و ایجاد بازار مصرف پر رونق داخلی تلاش شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همدلی و هم‌زبانی ملت و مردم بسیار مهم است و مسئولان باید در اجرای فرموده‌های ابلاغی رهبری نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شهر رامسر، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل رامسر، عدم توجه کافی به ظرفیت‌های موجود در این منطقه، از سوی مسئولان کشوری و استانی است.

رضایی افزود: حاشیه انگاری رامسر از سوی مسئولان استان، در تخصیص بودجه و امکانات نسبت به به شهرهای مرکزی، عدم وحدت و اتفاق نظر، وجود دودستگی و چند دستگی سیاسی پیگیری مطالبات این شهرستان را به تاخیر انداخته است.

امام ‌جمعه رامسر با بیان اینکه چهارمین مشکل شهرستان نداشتن مهم‌ترین عامل توسعه یعنی حمل و نقل آسان و زیرساخت های مرتبط با آن است، گفت: امیدوارم به کمک مردم و مسئولین شهرستان تمامی مشکلات را با متانت، صبر و‌ حوصله از سر راه برداریم.

وی با اشاره به اینکه رامسر به عنوان قطب گردشگری شمال کشور نیازمند توجه و ‌نگاه ملی و فراملی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از نیازمندی‌های رامسر فقط با بودجه های تخصیصی ملی قابل تحقق است که به نظر می‌رسد به دلیل وجود مواهب الهی طبیعی در این شهرستان، نیازی به تامین بودجه برای رونق جاذبه‌های گردشگری ندیدند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور عدم توجه کافی مسئولان و‌ متولیان به فرهنگ و سبک زندگی جامعه است، اظهار کرد: با وجود ناتو و شبیخون فرهنگی دشمنان کشور، جنگ نرم و جهاد فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که به دلایل مختلف مانند تعدد مراکز تصمیم گیری فرهنگی و ‌وجود سیاست های چندگانه فرهنگی در کشور تلاش جدی به مقوله فرهنگ و‌فرهنگ دینی وجود نداشته است.

امام ‌جمعه رامسر گفت: خروجی‌های تاسف بار این ولنگاری در عرصه ی کلان فرهنگی، معضلی به نام طلاق و دردی به نام اعتیاد و مشکلی به نام خودباختگی فرهنگی در بخش هایی از جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار