کد خبر: ۲۵۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 05 July 2016
فرماندار شهرستان نور گفت: بار گرانی اجناس بر دوش مردم غرب مازندران سنگینی می‌کند، بدین منظور حجم ورود مسافر بهانه‌ای به دست برخی از کسبه‌ها می‌دهد.
هادی خنجری عصر امروز در جلسه فوق‌العاده ساماندهی طرح دریا که در آستانه تعطیلات عید فطر و ورود مسافران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی سه روزه در پیش رو و حجم ورود مسافران و احتمال استفاده از دریا، باید با آمادگی کامل ضمن پذیرایی از مهمانان از جان مردم حفاظت کنیم.
وی افزود: در شهر و محدوده شهرها مسؤولیت اجرا و نظارت طرح دریا به عهده شهرداری‌ها است و واگذاری آن به مجریان و پیمانکاران مجری از شهرداران سلب مسؤولیت نمی‌کند و در برابر حفظ جان مردم باید پاسخگو باشند.
فرماندار شهرستان نور گفت: در خارج از محدوده شهر نیز بخشداران مسؤولیت دارند و باید پاسخگو باشند، لیکن همکاری همه دستگاه‌ها اعم از امدادی، فرهنگی، انتظامی و دیگر دستگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه خدماتی شهرداری‌ها به مسؤولیت خود عمل کردند، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید فعالیت خود را در روزهای سخت و پر مسافر متمرکز کنند.
خنجری اضافه کرد: نیروهای امدادی نباید در روزهای عادی دریا را رها کنند، زیرا بیشتر غرقی‌ها در زمانی رخ می‌دهد که ما آن روزها را عادی محسوب و احساس خطر نمی‌کنیم.
وی مسؤولیت حفظ جان مردم در نقاط حادثه‌خیز به عهده هلال احمر و در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی را به عهده مدیران آن‌ها دانست و تصریح کرد: عدم همکاری مدیران سبب انسداد ورودی به دریا و حتی پلمب شهرک‌ها و مجتمع‌ها می‌شود.
فرماندار شهرستان نور مقوله فرهنگی در ساحل را بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ مانند ارشاد و تبلیغات، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها اقدامات فرهنگی خود را افزایش دهند و سریعاً با نصب بنر، تابلو، پارچه و... شعارهای دینی و فرهنگی و نیز هشداری را ترویج کنند.
وی بیان کرد: بار سنگین گرانی اجناس بر دوش مردم غرب مازندران سنگینی می‌کند و حجم ورود مسافر بهانه‌ای به دست برخی از کسبه‌ها می‌دهد تا قیمت اجناس، اماکن اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر خدمات افزایش یابد که بیشتر مردم توان خرید و پرداخت هزینه‌ها را ندارند، بنابراین نظارت بر بازار و اماکن اقامتی و مهمان‌پذیرها باید جدی‌تر از گذشته انجام شود.
وی با اشاره به لغو مرخصی همه مدیران، گفت: مدیران در ایام تعطیل یا در فرمانداری یا در دسترس باشند تا در صورت نیاز وقفه‌ای برای حضور ایجاد نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار