معاون بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که هم اکنون کشور با کمبود 600 هزار واحد مسکن در روستاها برای اسکان روستائیان رو به رو است .
کد خبر: ۲۹۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 05 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، عزیزالله مهدیان عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح هادی روستائی در روستاهای هدف گردشگری ' زروم ' و ' فریمک ' شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگاران افزود : آمار مسکن روستائی موجود در کشور را پنج میلیون و 200 هزار واحد اعلام کرد.
 
وی گفت : این در حالی است که جمعیت روستائی کشور هم اکنون پنج میلیون و 800 خانوار است .
مهدیان گفت : باید بین خانوارهای روستایی و وجود مسکن روستایی برای هر خانوار توازن ایجاد شود ولی اکنون تا رسیدن به توازن 600 هزار واحد مسکن جدید نیاز است .
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در کشور حادثه خیز قرار داریم و باید مقاوم سازی روستاها در دستور کار باشد ، یادآور شد : مقاوم سازی خانه های روستایی از برنامه های مهم و اولویت دار ماست تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود.
 
وی افزود : با توجه به مدیریت دولت در قبال ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسکن از 15 به 20 میلیون تومان، با قوت برای مقاوم سازی و بازسازی مسکن روستایی وارد می شویم و در همین راستا دفاتر نظارت و طراحی با قوت در حال پیگیری است.
او ادامه داد : سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده می کنند که با رعایت اصول فنی، این مساکن روستایی تخریب و بازسازی می شوند.
به گزارش ایرنا ، امروز با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مقام های محلی طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری زروم و فریمک شهرستان نکا به بهره برداری رسید .
 
همچنین با حضور تابش ، 120 هزارمین واحد مسکونی روستایی کشور هم امروز در روستای ' سفل میان ' شهرستان نکا بهره برداری شد.
روستاهای زروم ، فریمک و سفل میان در بخش محروم و کوهستانی هزارجریب نکا واقع هستند .
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار