کد خبر: ۳۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 04 May 2015
مدیرکل شیلات مازندران گفت: طرح شیل‌گذاری با هدف تکثیر طبیعی ماهی سفید در سطح 12 رودخانه شیلاتی مازندران اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از ظهر امروز طی مراسمی با حضور رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل شیلات مازندران، امام جمعه و فرماندار رامسر و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی و صیادان، طرح رهاسازی لارو ماهیان سفید، در منطقه رودخانه نسارود، با مشارکت شرکت تعاونی پره اتحاد اجرا شد.

مدیرکل شیلات مازندران در این مراسم با بیان اینکه طرح شیل‌گذاری با هدف تکثیر طبیعی ماهی سفید در سطح 12 رودخانه شیلاتی مازندران اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح از اوایل اسفندماه سال 93 شروع و بالغ بر 3 هزار ماهی مولد نر و ماده سفید به این رودخانه‌ها رهاسازی شد و بین هشت تا 10 میلیون بچه‌ماهی از این روش تولید و به دریا رهاسازی می‌شود.

حسن حبیب‌نژاد هزینه اجرای این طرح در 12 رودخانه شیلاتی مازندران را حدود 3 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 50 درصد این مبلغ از سوی جامعه صیادی تأمین شده است.

وی با اعلام اینکه هزینه اجرای این طرح در هر رودخانه بین 250 تا 300 میلیون ریال است، تصریح کرد: برگشت درآمد این سرمایه‌گذاری در سه سال آینده، تولید یک‌هزار و 200 تن ماهی سفید و 200 میلیارد ریال سرمایه است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه درصدد هستیم این طرح در سطح 23 رودخانه شیلاتی استان طی سه سال آینده انجام شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق آن حداقل به 4 هزار تن تولید ماهی سفید از این روش به ارزش 800 میلیارد ریال برسیم.

این مسئول در پایان گفت: در این طرح رئیس‌کل دادگستری مازندران به‌عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، با حمایت همه‌جانبه و نیز همکاری دادستان‌ها و رؤسای دادگستری شهرهای مازندران در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همکاری صمیمانه‌ای داشتند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار