با مساحت دو استان ایران
حجتی با بیان این که با همین وضعیت آبی می توانیم تولید کشاورزی را دو برابر کنیم، گفت: ترویج کم‌آبی در کشور موجب بی‌توجهی به ظرفیتهای کشور می‌شود؛ در حالی که کشور هلند با مساحت و میزان آبی مشابه استانهای گیلان، مازندران و بخش پرآب گلستان سالانه ۸۲ میلیارد یورو از صادرات محصولات کشاورزی درآمد کسب می‌کند.
کد خبر: ۳۴۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 12 December 2016
تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول در سالن اجلاس سران گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی حاصل عنایت خداوند، تلاش کشاورزان و حمایت همه جانبه دولت است.
 
وی افزود: اساس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری از منابع موجود است و به دنبال توسعه سطح زیر کشت هستیم و رشد تولیدات کشاورزی در کشور بر مبنای بهره‌وری افزایش می‌یابد.
 
حجتی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سال ۹۲، ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم اختصاص یافت اما در سالجاری با افزایش تولید و بالا رفتن نرخ خرید تضمینی گندم ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان اختصاص یافت و از طرف دیگر با موضوع برخورد با آفات و بیماریها مواجه بودیم.
 
وی گفت: وضعیت اکنون به گونه‌ای است که با حفظ شرایط فعلی می‌توانیم تولید گندم را به دو برابر افزایش دهیم که این امر در کنار تکیه بر دانش و تکنولوژی‌های روز محقق می‌‌شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی معتقدند که ایران کشوری خشک است اما این امر بهانه است و نباید باعث تنبلی و بی‌کفایتی شود چرا که ما در ایران وسعت و تنوع اقلیم داریم.
 
حجتی افزود: ترویج کم‌آبی در کشور موجب بی‌توجهی به ظرفیتهای کشور می‌شود در حالی که کشور هلند با مساحت و میزان آبی مشابه استانهای گیلان، مازندران و بخش پرآب گلستان سالانه ۸۲ میلیارد یورو از صادرات محصولات کشاورزی درآمد کسب می‌کند.
 
وی در پایان اظهار داشت: ایران در تولید محصولات باغی مزیت‌های زیادی در جهان دارد و می‌توانیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن در این خصوص داشته باشیم اما برای این کار باید از زیرساخت‌های موجود که همان آب و خاک است به درستی استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار