سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت سرما به باغ های مرکبات استان را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. براساس اعلام این سازمان ۵۵ درصد مرکبات استان در سرما دچار خسارت شد.
کد خبر: ۳۴۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 24 December 2016
 شبکه خبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سرما اخیر 900 میلیارد تومان خسارت به مرکبات استان وارد کرد.
  
 
دلاور حیدرپور در جلسه شورای اداری استان درباره مشکلاتی که برای محصول مرکبات در سرما به‌وجود آمده است، اظهار کرد: 55 درصد مرکبات استان در سرما دچار خسارت شد.
 
 
 
وی تصریح کرد: سرما خسارت سنگینی به محصولات کشاورزی استان در همه سطوح وارد کرد.
 
 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه سرما اخیر در استان سابقه نداشته است، افزود: زمانی که مرکبات روی درخت قرار داشت، محصولات دچار سرمازدگی شد.
 
 
 
وی گفت: سرما زمانی به محصولات استان وارد شد که 70 درصد نارنگی‌ها برداشت شد ولی خسارت سنگین به کیوی و پرتقال وارد شد.
 
 
 
حیدرپور با اعلام اینکه 900 میلیارد تومان خسارت به مرکبات مازندران وارد شد، ادامه داد: هیئت دولت در کوتاه‌ترین زمان تصویب کرد که خسارت‌ها پرداخت شود.
 
 
 
وی اظهار کرد: پرداخت 30 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 200 میلیارد تومان به صورت پرداخت تسیهلات با بهره 10 درصد در دستور کار قرار گرفت که این تسهیلات قرار است براساس نظرات کارشناسی در اختیار باغداران خسارت‌دیده پرداخت شود.
 
 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان خسارت به کیوی بسیار زیاد است، افزود: 50 درصد کیوی بالای درخت قرار داشت که دچار خسارت شد که با برنامه‌ریزی انجام شده طرح پرداخت خسارت به کیوی‌کاران نیز در دستور کار است.
 
 
 
وی گفت: پرداخت 20 میلیارد تومانی خسارت به کیوی‌کاران و نیز اختصاص 20 میلیارد تومان دیگر از طریق صندوق توسعه بیمه محصولات کشاورزی در برنامه کاری قرار دارد.
 
 
 
حیدرپور با بیان اینکه 30 درصد مرکبات مازندران سالم است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده 7 هزار تن پرتقال برای آبگیری خریداری شد و برای 10 هزار تن هم معرفی‌نامه خرید صادر شد.
 
 
 
وی با اعلام اینکه خرید تضمینی مرکبات درجه یک تا چهار نیز ابلاغ شد، گفت: 16 مرکز در استان اقدام به خرید مرکبات کشاورزان می‎کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار