کد خبر: ۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 14 May 2015
 شهردار بهشهر گفت : با جذب بودجه حدود 40 میلیارد ریالی ، بیشتر منازل غیرمجاز ساخته شده در حریم رودخانه برزو تخریب شده است .

حمید آزموده روز پنجشنبه در حاشیه تخریب تعدادی از این منازل در گفت و گو با ایرنا افزود : حدود 200 واحد مسکونی در حریم رودخانه های بهشهر ساخته شده که تمامی آنها با اجرای طرح تعریض به طور کامل تخریب می شوند .

وی با اشاره به عبور رودخانه های بزپل ، فک اصطل ، فراش محله ، برزو و پلنگ خیل از داخل شهر بهشهر ، مجموع طول این رودخانه ها را در منطقه شهری 13 کیلومتر برآورد کرد و گفت که حدود پنج کیلومتر از این مسافت از داخل محلات پرجمعیت گذر می کند .

شهردار بهشهر افزود : متاسفانه در گذشته بدون اخذ مجوز و صدور پروانه خانه هایی در بستر و حریم رودخانه ها ساخته شد که در هنگام جاری شدن سیل سال های اخیر خسارات این بلای طبیعی را بشدت افزایش داد.

وی ادامه داد : بستر رودخانه ها جزو انفال است و به همین دلیل شهرداری با خرید منازل واقع شده در این حریم ، اقدام به تخریب کامل آنها خواهد کرد .

شهردار بهشهر گفت : اگر قرار باشد در حریم شهر و بستر رودخانه ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شود بدون شک سیلی بسیار گسترده و پرخسارت تر از سیل های پیشین در بهشهر رخ می دهد و به همین دلیل ازهر گونه ساخت و ساز در حریم جلوگیری می کنیم.

وی افزود : وقوع سیل سال 91 به وارد شدن خسارت بیش از 182میلیارد ریالی به تاسیسات زیربنایی شهری انجامید که درس نگرفتن از آن حادثه و برطرف نشدن عوامل بروز آن به تکرار سیل در خرداد93 انجامید .

آزموده گفت : پس از اجرای طرح تعریض رودخانه برزو به عنوان یکی از کانون های اصلی سیل سال های اخیر بهشهر ، دیواره چینی و احداث پل در چند نقطه انجام شد و ایمنی آن به میزان قابل توجهی افزایش یافت .

وی افزود : خرید خانه های واقع شده در حریم رودخانه برزو پس از سیل سال 91 در کنار اقدامات اولیه مربوط به پاکسازی ، لایروبی و دیوارچینی رودخانه آغاز شد.

آزموده گفت : احداث دیوار حفاظتی در خیابان شهید مدنی به طول 260 متر و احداث یک دهنه پل با هزینه مجموع سه میلیارد ریال در کنار احداث سدسرشاخه گیر در بالادست رودخانه برزو از سوی منابع طبیعی ، منطقه عبور این رودخانه در داخل شهر را به نقطه ای ایمن تبدیل کرد .

وی افزود : وقوع سیل سال 93 در بهشهر و داشتن کمترین خسارت در این منطقه نیز نشان داد کارهای زیربنایی لازم برای افزایش سطح ایمنی حاشیه رودخانه برزو بدرستی انجام شده است .

شهردار بهشهر گفت : اگر چه شهرداری دیوار حفاظتی 170 متری ، اصلاح پل 80 متری و یک دهنه پل 11 متری را با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال بر روی رودخانه برزو اجرا کرد اما لازم است برای ایجاد امنیت بیشتر همه خانه های واقع شده در حریم و بستر آن هم آزاد و تخریب شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار