معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: امید به زندگی زنان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۲ 02 January 2017
محمدرضا صائینی با اشاره به اینکه امید به زندگی در خانم‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: کودکانی که دو سال گذشته به دنیا آمده‌اند امید به زندگی بیشتری نسبت به گذشته دارند که این میزان برای پسربچه‌ها در حدود 74 سال و برای دختران در حدود 78 سال است که در استان زنجان نیز همین شرایط وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه برخی عوامل باعث این می‌ شود که امید به زندگی در زنان نسبت به مردان بالاتر باشد، افزود: یکی از عواملی که باعث افزایش امید به زندگی در زنان نسبت به مردان می‌شود این است که خانم‌ها کمتر به سمت مصرف دخانیات و الکل گرایش دارند و همین امر باعث سلامت بیشتر و در نتیجه امید به زندگی بالاتر می‌شود.
 
صائینی ادامه داد: در آقایان نیز عاملی که به عنوان کاهنده عمر شناخته می‌شود، فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری آن‌ها است که باعث کاهش عمر فرد می‌شود که این مورد در آقایان بیشتر است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه خانم‌ها بیشتر از مردان به فکر سلامت فردی هستند، تصریح کرد: زنان همواره بیشتر از مردان به فکر سلامت خود هستند و با ظهور اولین علایم یک بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند و بهتر از آقایان در درمان خود مشارکت می‌ کنند. همچنین در بحث تغذیه نیز آقایان کمتر به تغذیه مناسب توجه دارند و به عواملی که برای سلامتی زیان‌آور هستند، توجه ندارند. ‌
 
وی افزود: تصادفات جاده‌ای و سوانح رانندگی در میان آقایان بالاتر است و همین عامل باعث می‌شود که میزان مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای در بین آقایان بالا رود و امید به زندگی را در بین آنان کاهش دهد.
منبع: خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار