کد خبر: ۳۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 17 May 2015
رئیس شورای بخش مرکزی چالوس با انتقاد از گرانی ارزاق و کنترل کم در این منطقه گفت: شهرهای هم‌جوار مانند تنکابن و نور نیز گردشگری هستند اما با شرایط گرانی این چنینی روبرو نیستند و گرانی‌های اینجا با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست.

نور‌علی رادمهر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دو رودخانه چالوس و سردآبرود 200 متر حریم دارند، اظهار کرد: این موضوع در کلاردشت و مرزن‌آباد و چالوس در شرایط ویژه‌ای قرار دارد زیرا پروانه ساخت در روستاها صادر نمی‌شود و این موضوع نقش مهمی در افزایش ضریب مهاجرت روستاییان به شهر دارد زیرا مردم نمی‌توانند ساخت‌وساز کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی چالوس با نارضایتی از عدم رعایت محیط‌‌ زیست تصریح کرد: از آنجایی که یک شرکت شن و ماسه باعث آلودگی محیط زیست منطقه شده است به همین دلیل اشتغال در بخش شیلات هم کم شده و کشاورزی و گردشگری نیز آسیب دیده‌است.

وی با اشاره به اینکه رودخانه سردآبرود را قانون‌مند کردیم، خاطرنشان کرد: فرماندار و پرسنل بخشداری چالوس کمک زیادی کردند و با همکاری قوه قضائیه کارخانه آلوده‌کننده آب تعطیل شد اما مجددا برخی مشکل‌ساز شدند.

رادمهر ادامه داد: بعد از قانون‌مند شدن وضعیت رودخانه سردآبرود حدود 6 ماه شرایط رضایت‌بخش بود اما بعد از تغییر فرماندار شیطنت‌هایی شد و این رودخانه باز هم به وضعیت آلوده خود بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه ساخت‌وساز در بخش مرکزی چالوس مدنظر شورا نیست و توریستی بودن منطقه به نوعی چالش‌زا شده است، گفت: با توجه به توجیه نداشتن فعالیت کشاورزی و قیمت بالای زمین در چالوس به ویژه در مناطق آهنگرکلا و نمک‌آبرود، سبب فروخته شدن اراضی کشاورزی توسط مالکان آن شد در حالی که باید از کشاورز و کشاورزی حمایت شود ولی اینگونه نیست که نمونه آن گرفتاری‌هایی درباره خسارات بحران برف بود.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد ما برای فعال شدن بخش گردشگری این است که تغییر کاربری داده نشود و به‌جای آن احداث هتل آپارتمان در دستور کار قرار گیرد که در آن صورت باعث اشتغال شده و حتی محصولات کشاورزی را نیز می‌توان به همین گردشگران فروخت.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی نیاز به روکش آسفالت دارد، اظهار کرد: معمولا روستاها نزدیک به یکدیگر هستند و حدود 4 کیلومتر با شهر فاصله دارند و اجرای طرح هادی تمامی روستاهای بخش مرکزی چالوس حدود 20 سال طول می‌کشد، بنابراین بودجه بنیاد مسکن باید زیاد شود.

رادمهر افزود: اگر قرار است مردم به کار کشاورزی و زراعت تشویق شوند باید بهره وام به جای 20 درصد، یک‌درصد باشد و این بخش نیاز به حمایت دولت دارد.

وی نداشتن سالن ورزشی در بخش مرکزی چالوس را از دغدغه‌های ورزشی این منطقه دانست و گفت: جوانان و مردم منطقه از چنین نعمتی محروم هستند به طوری که در کلارستاق شرق سالن ورزشی نداریم.

رئیس شورای بخش مرکزی چالوس به ظرفیت‌های فراوان و بالقوه گردشگری در بخش مرکزی چالوس اشاره کرد و افزود: میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منطقه ذوات غرب و شرق را به سمت و سوی گردشگری برد ولی در این منطقه باید نسبت به توسعه گردشگری هم توجه داشته باشند تا مسافران و مردم از خدمات مطلوب‌تری استفاده کنند و از طرفی از ایجاد بی رویه دکه‌ها در اطراف سد باید جلوگیری شده، قانون‌مند شود و نظم بگیرد.

وی با انتقاد از گرانی ارزاق و کنترل کم در این منطقه تصریح کرد: شهرهای هم‌جوار مانند تنکابن و نور نیز گردشگری هستند اما با شرایط گرانی این چنینی روبرو نیستند و گرانی‌های اینجا با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست.

رادمهر با تاکید بر ساماندهی عوامل بروز سیل در شهرستان چالوس اظهار کرد: قطع بی‌رویه درختان جنگلی توسط شرکت‌های مختلف باعث از بین رفتن منابع طبیعی و افزایش بروز سیلاب و خسارات آن می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان، شوراها را به رسمیت نمی‌شناسند، گفت:‌ اگرچه شوراها بازو و کمک دولت هستند اما تعامل با شوراها کم است که البته این موضوع در چالوس خوب و رضایت‌بخش است اما بازهم کافی نیست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار