کد خبر: ۴۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 01 June 2015

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه با عنوان «اشک انار» ویژه شاعران مازندران در بخش‌های سنتی، نیمایی و سپید برگزار خواهد شد.

 

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، عبدالله ملکی با اعلام این خبر توضیح داد: این جشنواره ویژه شاعران استان مازندران، با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سلامت استان و با مشارکت سپاه کربلا مازندران و نهادهای فرهنگی استان برگزار خواهد شد. دبیرخانه این جشنواره از 16 خرداد فعالیت خود را آغاز کرده و دبیری اجرایی این جشنواره به سید محمد صادقی، مدیر ادبیات و انتشارات سپرده شده است.

 

ملکی خاطرنشان کرد: شهدای هسته‌ای، جنگ نرم، فرهنگ عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس، ولایتمداری، زن و حجاب اسلامی در دفاع مقدس، مقاومت ملل و بیداری اسلامی مردم مظلوم فلسطین، جنوب لبنان، سوریه، بحرین، یمن و ستمدیدگان جهان با نگاه استکبارستیزی از دیگر موضوعات جشنواره است. شاعران می‌توانند ازهرگروه سنی باشند و اشعار ارسالی باید برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باشد.همچنین زبان ارسالی اشعار فارسی و بومی( محلی مازندرانی) با ترجمه فارسی در بخش‌های سنتی، نیمایی و سپید مورد پذیرش است.

 

سردار ملکی با بیان اینکه شاعر باید مازندرانی الاصل، متولد استان یا هم اکنون حداقل یک سال در استان سکونت داشته باشد گفت: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و شاعران می‌توانند به صورت همزمان در تمامی بخش‌ها شرکت کنند. قرار است روز اختتامیه 22 اثر برگزیده معرفی و از صاحبان آن تقدیر شوند. این اشعار در کتابی چاپ و به شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه جشنواره اهدا خواهد شد. علاوه بر این آثار برتر به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس راه خواهند یافت.

 

وی در پایان یادآور شد: علاقه مندان به این جشنواره می‌توانند از روز 16 خرداد ماه تا 30 آبان ماه آثار خود را برای دبیرخانه این جشنواره که به شرح زیر است ارسال کنند. ساری، کمربندی شرقی، روبروی بیمارستان شفا، کدپستی 54538-48179 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، یا به نشانی پست الکترونیک: sajed.mazandaran@gmail.com مدیریت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار