کد خبر: ۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 20 January 2015
امام جمعه موقت ساري گفت: باید اقامه نماز در بازار به همت بازاریان، اصناف و كسبه نهادینه شود به طوری كه وقت نماز شاهد تعطیلی بازار باشیم.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام محمدقاسمي، امام جمعه موقت ساري امروز(30دي) در كلاس فقه بازار اسلامي با موضوع نماز اول وقت كه با حضور بازاريان و اصناف در امامزاده يحيي(عليه السلام) مركز مازندران برگزار شد، بر اهتمام نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: کسبه و بازاریان نماز اول وقت را به پا دارند تا این امر زمینه انس و الفت نمازگزاران را با نماز جماعت و اول وقت فراهم کند.

 

وي با بيان اينكه نماز اول وقت يكي از شعائر ديني مسلمانان است، اظهار داشت: نماز ستون دين و عمود دين معرفي شده است و خيمه اي كه بدون عمود باشد با يك باد طوفان، خيمه مي خوابد.

 

حجت الاسلام قاسمي با اشاره به اهانت به ساحت مقدس خاتم انبياء محمد مصطفي(صلي الله عليه وآله وسلم)، تصريح كرد: اقدامات توهين آميز دشمنان اسلام به مقدسات مسلمانان نتيجه عدم وفاق و همدلي بيش از يك ميليارد مسلمان با يك قبله، قرآن و خداي واحد، است.

 

وي با اشاره به فرموده امام خميني(رحمت الله عليه) درخصوص چگونگي مقابله با اسرائيل «اگر هر مسلمان یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد اسرائیل را آب خواهد برد»، افزود: موضع تاریخی امام خمینی(رحمت الله عليه) در رابطه با رژیم صهیونیستی، مبين اين است كه اتحاد مسلمين موجب نابودي توطئه هاي دشمنان اسلام مي شود.

 

حجت الاسلام قاسمي با بيان اينكه براي صحبت كردن با خدا بايد نماز اقامه كنيم، ابراز داشت: نماز واسطه فيض عقل با معبود و واسطه فيض بنده با خالق است.

 

وي با اشاره به احوالات حكيم ابوعلي سينا، گفت: بوعلي سينا زمانيكه با  مشكل علمي مواجه مي شد دو ركعت نماز اقامه مي داشت و در حين اقامه نماز با توسل به خداوند متعال، راه حل مسئله علمي را مي يافت.

 

حجت الاسلام قاسمي با تاكيد بر لزوم ترويج فرهنگ اقامه نماز در بازار، اظهار داشت: به فرموده امام محمدباقر(عليه السلام) اولين سوال در روز قيامت نماز است و از ساخت مسجد و حسينه و دستگيري از فقرا و عزاداري براي امام حسين(عليه السلام) سوال نخواهد شد و اگر نماز مورد تائيد قرار گرفت همه اين اعمال پذيرفته مي شود.

 

وي با اشاره به حديث رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) پيرامون تارك صلاة، تصريح كرد: كسيكه به اندازه يك لقمه غذا به نماز اهميت نمي دهد مانند تخريب خانه خدا با دست خود است و كسيكه به تارك نماز يك جرعه آب بدهد به منزله جنگ با پيامبر خدا است.

 

حجت الاسلام قاسمي، کسي که رکوع و سجودش را ناتمام و شتابزده به جا مي آورد، نمازش پذيرفته نيست، افزود: كسيكه نماز را ضايع  مي کند به طور مثال در هنگام سجده هفت نقطه از بدن بر روي زمين قرار نمي گيرد، خداوند عز و جل او را با قارون و فرعون و هامان محشور  خواهد كرد.

 

وي با بيان اينكه کسي که نماز را ترک کند به مانند يهودي، نصراني و مجوسي از دنيا مي رود، افزود: كسيكه تارك صلاة باشد اما در محفل اهل بيت(عليه السلام) حضور يابد و براي اهانت به رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) اشك بريزد، قابل قبول نيست و در روز قيامت از گردنش آويزان مي كنند كه به دين فرعون، يهودي و نصراني از دنيا رفته است.

 

حجت الاسلام قاسمي با بيان اينكه برخي از نمازگزاران با عجله نماز مي خوانند و گويي با با شيطان رقابت مي كنند، گفت: براي نماز 17ركعت حداقل 17دقيقه وقت بگذاريم .

 

وي با اشاره به اينكه براي رفتن به مجالس عروسي دقايقي طولاني جلوي آئينه خود را آراسته مي كنيم اما براي اقامه نماز آراستگي نداريم، افزود: وضو ساختن براي صحبت كردن با خدا(نماز) مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام قاسمي با بيان اينكه براي اقامه نماز بايد ورود و خروج را به جا آوريم، گفت: در سفري كه به عنوان روحاني كاروان به حج مشرف شده بودم مشاهده كردم از يك كاروان 120نفره 90نفر نماز را درست نمي خوانند، كه اين ايراد بزرگي به ما مسلمانان است .

 

وي با بيان اينكه در روايات متعدد آمده كه اهل حديث وقتي به ملاقات ائمه معصومين(عليهم السلام) مشرف مي شدند، نماز مي خواندند تا مشكلات نماز خواندن خود را برطرف نمايند، اظهار داشت: ما به عنوان كسبه و بازار چرا نزد علما دين نمي رويم تا مشكلات اقامه نماز خود را مرتفع نمائيم.

 

حجت الاسلام قاسمي افزود: آيت الله العظمي سيد محمدرضا گلپايگاني زمانيكه قاري مصري به محضر ايشان مشرف مي شود حمد و سوره را قرائت مي كند تا قاري مصري اگر نكته اي وجود دارد را برطرف كند.

 

وي با بيان اينكه در وقت نماز به كار بگوييد نوقت نماز است و به نماز نگوييد وقت كار است، گفت: شهيد رجايي در دوره جواني در بازار تهران جوراب فروشي مي كردند و با خداوند متعال عهد بست اگر روزي نماز اول وقت را اقامه نداشت براي جريمه سه روز روزه بگيرد .

 

حجت الاسلام قاسمي با اشاره به اينكه مقرر شده بود در يكي از پاساژ هاي ساري اقامه نماز اول وقت و تعطيلي مغازه ها اجرا شود اما انجام نشد، خاطرنشان كرد: باید اقامه نماز در بازار به همت بازاریان، اصناف و كسبه نهادینه شود به طوری كه  وقت نماز شاهد تعطیلی بازار باشیم.ش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار