معاون هماهنگ کننده بنیاد غدیر استان مازندران از برگزاری همایش غدیر شناسی به عنوان یکی از برنامه های مهم بنیاد در دهه ولایت و امامت نام برد و گفت : این همایش با حضور مسئولان حوزوی و دینی با محوریت قدردانی از تلاش های مرحوم حجت الاسلام دشتی با حضور خانواده آن مرحوم برگزار می شود .
کد خبر: ۴۸۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 02 September 2017
به گزارش تابناک : مهدی مستشرق روز شنبه افزود : این همایش قرار است 15 شهریور امسال ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی اهل بیت (ع) شهر ساری برگزار شود . 
وی ادامه داد : مرحوم حجت الاسلام دشتی که می توان از او به عنوان مفسر کبیر نهج البلاغه و کسی که در طول مدت زندگیش برای این عرصه تلاش های زیادی انجام داد نام برد که دهه ولایت و امامت امسال فرصت قدردانی از این عالم ربانی فراهم شد .
حجت الاسلام محمد دشتی در سال 1330 در روستای آزادمون واقع در شهرستان محمودآباد در استان مازندران متولد شد و در دوران تحصیل از محضر آیت الله مشکینی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله محمدی گیلانی، آیت الله محمد حقّی ، آیت الله شهید مفتح، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله شهید مصطفوی کرمانی کسب فیض کرد .
مرحوم حجت الاسلام محمد دشتی مفسر کبیر نهج البلاغه عاشق و دلسوخته امام علی(ع) بود و بیشتر عمرش را برای تفسیر کتاب نهج‌البلاغه صرف کرد و در زمان فوتش در سال 1380 ،بیشتر از یکصد جلد کتاب پیرامون امام علی (ع) و واقعه غدیر تالیف کرد . 
معاون هماهنگ کننده بنیاد غدیر مازندران همچنین از بازسازی صحنه غدیر به عنوان دیگر برنامه ای نام برد که بنیاد غدیر در استان اجرای آن را مورد نظر دارد . 
وی افزود : با همکاری معاونت فرهنگی سپاه کربلای مازندران بازسازی غدیر در شهرستان های ساری ، بابل ، قائمشهر ، بهشهر ، تنکابن و چالوس انجام می شود . 
به گفته مستشرق به همت و تلاش مردم و پایگاه های بسیج محلات و مناطق برگزاری بیش از 300 جشن غدیر در حسینیه ها و مساجد استان مازندران انجام می شود . 
بنیاد غدیر استان مازندران متشکل از دفتر نماینده ولی فقیه ، سپاه کربلا ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه های علمیه ، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، اصناف ، شهرداری ، بازاریان ، ستاد جوانان ساری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری و معاونت عقیدتی نیروی انتظامی برنامه ریزی و اجرای برنامه ها را در دهه ولایت و امامت ( فاصله عید قربان تا عید غدیر ) را انجام می دهد . 
براساس اعلام این بنیاد امسال 150 عنوان برنامه در این دهه در مازندران اجرا خواهد شد . 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار