کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴ 21 January 2015
 فرماندار شهرستان تنکابن با اشاره به شرایط تولیدکنندگان محصول کیوی در سال جاری، بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای حمایت از آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، 'سید ابراهیم هاشمی' روز چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه توسعه استان مازندران در محل پایانه گل و گیاه شهرستان عباس آباد، اظهار داشت: مازندران به عنوان یکی از قطب های تولید کیوی در کشور مطرح است که به دلیل شرایط سختی که امسال تولیدکنندگان این محصول با آن درگیرند، نیازمند حمایت و اقدامات موثر در راستای رفع مشکلات خود هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران برف سال گذشته و آسیب به باغ های مرکبات ، وضعیت محصول آن به کمترین حد برداشت رسیده است و از طرفی نیز کشت محصول برنج در غرب مازندران قابل مقایسه با شرق نیست و این شرایط موجب شده است که امسال کشاورزان غرب مازندران تنها روی محصول کیوی تکیه کنند.

فرماندار تنکابن خاطرنشان کرد: میوه کیوی نیاز به آب زیاد حداقل یک روز در میان دارد و نباریدن باران و گرمای شدید به مدت چهار ماه در فصل بهار و تابستان سبب شد تا تولیدکنندگان این محصول زحمات بسیاری متحمل شوند.

وی افزود : با تمام این شرایط امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر اینکه قیمت خرید این محصول در بازار پایین است، اکثر کیوی ها نیز قبل از برداشت به وضعیت پختگی رسیده و نمی توان آنها را انبار کرد و از طرفی نیز برای صادرات آن نیز با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار تنکابن از مسوولان استان خواست تا با برنامه ریزی و اقدام در اسرع وقت به کمک تولیدکنندگان کیوی بشتابند تا آنان بتوانند بقیه محصول خود را در دو ماه آینده با شرایط مطلوبتری برداشت کرده و به فروش برسانند.

ایران به لحاظ تولید کیوی درجهان رتبه چهارم و در صادرات این محصول رتبه هشتم را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار