هم‌زمان با فرارسیدن اربعین شهدای غواص گمنام ستاره‌های عملیات ام الرصاص مراسم چله‌نشینی با ستاره‌های کربلا در بوستان شهدای گمنام نکا برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 23 September 2015
به گزارش تابناک مازندران این مراسم برای گرامیداشت شهدای حج خونین سال ۶۶ شهید علیرضا دیودار، شهید ابوالقاسم روحی و اربعین شهدای غواص گمنام پیش از ظهر چهارشنبه در بوستان شهدای گمنام نکا برگزار شد.
مسئول هیئت رزمندگان شهرستان نکا در مراسم اربعین شهدای غواص با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس به‌عنوان گران‌بهاترین میراث تاریخ اسلامی بوده که با رشادت ها و ایثارگری‌های بزرگ‌مردان آن دوران در تمامی برهه‌ها همچنان درخشان مانده‌اند.
احمد زلیکانی افزود: هم‌اینک اقتدار، امنیت، آرامش و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون روحیه استکبارستیزی، جهاد طلبی و فرمان‌برداری از ولی‌فقیه توسط شهدا و رزمندگان آن دوران بود که امروز باید به‌عنوان الگو و سرلوحه در اختیار نسل حاضر قرار گیرد.
وی با اشاره به حماسه‌آفرینی و نقش‌آفرینی مردم مازندران در طی دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: مردم غیرتمند، دلاور و رزمنده پرور مازندران با تبعیت از ولایت‌فقیه زمان جانانه برای دفاع از خاک مقدس ایران اسلامی وارد میدان نبرد شدند، تا ذره‌ای از خاک و ناموس خود را درخطر نیاندازند و این‌گونه امروز در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... ثابت‌قدم و پیشرو هستیم به‌طوری‌که با آوردن نام سرداران و شهدای دوران جنگ ما لرزه براندام دشمنان این مرزوبوم می‌افتد.
زلیکانی  در ادامه گفت: شهدای غواص عظمت تاریخ را خلق کردند به‌طوری‌که در مراسم استقبال، تشییع، هفتم و اربعین شهدای غواص شهرستان نکا بیش از ۲۰ میلیون نفر جهت تجدید پیمان با شهدا شرکت کردند.

یادمان شهدای گمنام پیشرفت روزافزونی دارد

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان نکا بیان کرد: خوشبختانه با کمک‌های مردمی در طی دو ماه مراحل ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان با پیشرفت روزافزونی روبرو بود به‌طوری‌که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جهت ساخت این یادمان هزینه شده است.
زلیکانی اضافه کرد: هم‌زمان با ورود شهدای گمنام به شهرستان نکا برکات فراوانی برای این شهرستان به ارمغان آورده شد به‌طوری‌که از جای‌جای مردم شهرستان جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حضور پیدا می‌کنند.
تولیت بوستان شهدای گمنام نکا اجرای برنامه‌های فرهنگی، فضاسازی این مکان مقدس را با گنجینه‌هایی از دفاع مقدس، برگزاری دعای توسل به‌صورت هفتگی و عقد زوج‌های جوان در جوار شهدای گمنام را از دیگر برکات حضور شهدای خوش‌نام در این شهرستان برشمرد.
محمدرضا عزیزی فرزند شهید عزیزی در ادامه مراسم بابیان اینکه شهدا بصیرت و فهم در دین را درک کردند اظهار داشت: شهدا در ابتدا بافهم و درک درست از دین با توجه به باورهای خاصی که داشتند درراه خدا قدم برداشتند.
وی بصیرت، یقین و تقرب به خدا را از مؤلفه‌های اصلی شهدا دانست که این‌گونه از آن‌ها به‌عنوان بزرگ‌مردان تاریخ یاد می‌شود لذا ما باید درس خدامحوری برجای‌مانده از شهدا را باید به‌عنوان الگو سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار