کد خبر: ۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 04 March 2015
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نوشهر گفت: در فصل امتحانات که تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه شهرستان به چند برابر می‌رسند از نظر فضا با کمبود مواجه هستیم.

حمیرا پورعلمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سال‌جاری یک‌هزار و 500 نسخه کتاب به این کتابخانه اهدا شد که جای تقدیر دارد، اما از مردم می‌خواهیم کتاب‌هایی را اهدا کنند که قابل استفاده و تمیز باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نوشهر با بیان اینکه ورود خیران کتابخانه‌ساز تحول خوبی را در شهرستان به وجود آورد، عنوان کرد: در سال 91 انجمن خیران کتابخانه‌ساز به تصویب رسید که اصلی‌ترین فعالیت این انجمن جذب مشارکت‌های مردمی در جهت ساخت کتابخانه و توسعه آن است.

وی درباره پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال احداث کتابخانه‌های نوشهر خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های کشکسرا، نیرنگ، علی‌آباد عسگرخان، شهر پول، کوهپر، کتابخانه استاندارد برادران لُر، علی‌آباد میر و کتابخانه گردکل نوشهر در حال احداث است.

پورعلمی با بیان اینکه شهرستان نوشهر دارای سه کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی است، تصریح کرد: در این شهرستان چهار کتابخانه از جمله کتابخانه‌های علوم دریایی امام خمینی، شهید مطهری قرارگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی، شهدای روستای کهنه‌سرا و همچنین زندان نوشهر مشارکتی است.

این مسئول با اشاره به اینکه استقبال از کتابخانه‌های سطح شهرستان بسیار مطلوب است، یادآور شد: کتابخانه عمومی صاحب‌الزمان سطح شهر دارای امکانات و منابع خوبی است که تأمین‌کننده نیاز مراجعه‌کنندگان از همه اقشار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نوشهر افزود: با توجه به امکانات و منابع در سطح مطلوبی قرار دارد ولی از نظر فضا دچار مشکلاتی هستیم که به‌ویژه در فصل امتحانات مراجعه‌کنندگان به چند برابر می‌رسند و از نظر فضا با کمبود مواجه می‌شویم.

وی با قدردانی از اقدام مهم «محمد لُر» خیر نیکوکاری که هفت میلیارد ریال برای احداث نخستین کتابخانه استاندارد غرب مازندران اهدا کرد، بیان داشت: کتابخانه‌های استاندارد دارای بخش‌های مختلف و مجزا از جمله شنیداری، دیداری، ناشنوایان، نابینایان، پژوهشگری، اتاق کنفرانس و امکان برقراری ارتباط با سایر کتابخانه‌های سراسر دنیا را دارد و این می‌تواند اطلاعات خود را به‌روز کند.

پورعلمی هزینه احداث کتابخانه استاندارد نوشهر را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نوشهر، امام جمعه، انجمن خیران کتابخانه‌ساز پیگیر تأمین آن هستند و امیدواریم با مساعدت نهاد کتابخانه‌های کشور و مشارکت‌های مردمی به‌زودی احداث آن به پایان برسد.

این مسئول از وجود 110 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد کتاب بین کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی شهرستان به صورت مشترک وجود دارد که بیشترین تعداد مربوط به کتابخانه عمومی صاحب‌الزمان نوشهر و علوم دریایی امام خمینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار