باقری اصل معاون امور مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور:
یک جایی که نیاز به ارتباطات داشتیم مجبور بودیم توسعه را انجام دهیم، یک جایی پهنای باند کم می‌آمد یک جایی مجبور بودیم کیفیت پایین‌تر داشته باشیم که نیاز جبران کننده سطح کیفیت نیست این جبران کننده نیاز به کسب و کارهای جدیدی است که دائم توسعه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ 13 June 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی فناوری و اطلاعات مازندران، باقری اصل معاون امور مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور امروز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری FTTX منازل و کسب و کارهای شهر نشتارود، گفت:

در زمینه توسعه زیرساخت‌های شبکه ارتباطی که بیش از ۹۶ درصد روستاها در کشور تحت این شبکه هستند. 

 

در استان مازندران ۹۸ درصد روستاها زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند  


وی افزود: در استان مازندران ۹۸ درصد روستاها زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند که در استان مازندران بهتر اتفاق افتاده است.
معاون امور مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در دولت الکترونیک اتفاق خیلی بزرگی اتفاق افتاده است، افزود: در مرکز ملی تبادل اطلاعات هم سال گذشته رکورد داشتیم به‌طوری‌که حدود ۸ میلیون تراکنش برخط یعنی با یک استعلام، رفت و امد، یک زیرساخت و این مسیر توسعه خدمت در این حوزه کاملا ادامه دارد.
باقری در خصوص فیبرنوری و اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: اتصال هر روستا به شبکه فیبرنوری، رشد عدالت دسترسی و برخورداری از مواهب خدمات برخط و اقتصاد دیجیتال را در پی دارد و خبری امیدبخش برای همه روستاییان است.
معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام بیان حمایت‌های بی‌نظیر شهید جمهور آیت‌الله‌رئیسی از پروژه عظیم فیبر نوری تصریح کرد: برای اولین بار شورای عالی فضایی را بعد از ده سال تعطیلی در این دولت تشکیل دادیم و هفته گذشته هم این شورا با حضور معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد.
وی با اشاره به طرح اتصال منازل

کسب و کار‌ها به فیبرنوری که با مشارکت شهردارها، نظام شهری و نظام مدیریتی کشور برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: نکته بزرگی که در این طرح اتفاق افتاده برعکس همه طرح‌ها مه از پایتخت و شهرهای بزرگ شروع می‌شود با کمک شهرداری‌ها و عدالت دسترسی عجیبی که اتفاق افتاده یعنی روستاها وصل شوند که به شهرهای کوچک، مثل شهر کوچکی مثل نشتارود مردمش از این نعمت برخوردار شدند.
باقری اصل با بیان اینکه در دوران کرونا کیفیت دسترسی ما داشت محک می‌خورد، افزود: یک جایی که نیاز به ارتباطات داشتیم مجبور بودیم توسعه را انجام دهیم، یک جایی پهنای باند کم می‌آمد یک جایی مجبور بودیم کیفیت پایین‌تر داشته باشیم که نیاز جبران کننده سطح کیفیت نیست این جبران کننده نیاز به کسب و کارهای جدیدی است که دائم توسعه پیدا می‌کند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار