نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ویلاسازی مشکلات کلاردشت و کجور را رفع نمی‌کند.
کد خبر: ۱۲۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 14 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی لاشکی در جلسه بررسی مشکلات دهستان پنجک رستاق بخش کجور در مسجد روستای دوآب با مثبت ارزیابی کردن جلسات هم‌اندیشی در جهت رفع مشکلات مردم گفت: در اینکه کجور دارای قدمت تاریخی و پیشینه زیادی است شکی نیست و به همین خاطر امسال در روز 14 آبان که روز  مازندران و ورود اولین گروه شیعیان به دیار علویان و این منطقه بود برنامه‌هایی اینگونه با شکوه در روستای صالحان برگزار شد که نشان دهنده تاریخ کهن کجور است.
وی بر توسعه و رشد منطقه کجور به صورت عقلانی تاکید کرد و گفت: آنچه موجب نگرانی است این است که تاریخ کجور بسیار قوی و کهن است و حق آن بیش از اینهاست، بنابراین مبنای حرف باید بر اساس عقل و منطق باشد تا مشکلات منطقه برطرف شود.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق ویلاسازی در منطقه کجور نیستم، افزود: اینکه امروز در کلاردشت اینگونه ویلاسازی شده است و وضعیت اقتصادی برخی مردم نامناسب است ناراحت کننده است، اینکه فکر کنیم ویلاسازی مشکل ما را حل می‌کند نیست، بنابراین باید توسعه منطقه کجور به صورت عقلانی باشد.
احمدی لاشکی با ابراز تاسف از اینکه هیچ مجموعه تفریحی در کلاردشت وجود ندارد، تصریح کرد: تنها راهکار برون رفت کلاردشت از این وضعیت، نوشتن طرح جامع توسط متولیان امر دولت است.
وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده بخش کجور در خصوص عدم مجوز جهاد کشاورزی در برخی اراضی غیر قابل کشت بیان کرد: جهاد کشاورزی باید کار کشاورزی کند ولی قرار نیست جلوی حداقل ها را بگیرد، وظیفه دولت این است در خصوص ماشین‌آلات از جمله  توزیع تراکتور و کود و بذر به کشاورزان کمک کند.
 
 
گازرسانی به چند روستای اطراف دوآب از مرزن آباد
 
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در هیچ نقطه کوهستانی مازندران گازرسانی انجام نشده است و کجور و کلاردشت  اولین نقاط کوهستانی هستند که گازرسانی انجام شده و یا در انجام است.
احمدی لاشکی بیان کرد: تاکنون در شهر کجور 9 کیلومتر لوله کشی انجام شده است و در شهر پول نیز که پیمانکار انتخاب شده است در پنجم آذر ماه کلنگ‌زنی می‌شود.
وی افزود: با توجه به نزدیکی روستاهای دوآب، حسن آباد، کینس، نیرس و بسطام به مرزن آباد، اگر از بخش مرزن آباد به این نقاط گازرسانی انجام شود بهتر است و در این خصوص پیگیری و مابقی روستاها نیز به صورت سی ان جی انجام خواهد شد.
 
مشکلات کارخانه شن و ماسه دشت نظیر در حال برطرف شدن است
 
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه تعطیلی کارخانه شن و ماسه دشت نظیر که به دلیل مسائل زیست محیطی رخ داد ضربات زیادی را به مردم منطقه وارد کرد،  اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های زیادی که انجام شد، مدیر کل دادگستری به جد به دنبال رفع این مشکل است و جلسات متعدی در این خصوص برگزار شد و قرار است بزودی برطرف شود.
احمدی لاشکی یادآور شد: با توجه به صدماتی که این کارخانه از نظر رفت و آمد برای مسیر راه روستاهای دشت نظیر، سما و منجیر و سایر روستاهای مسیر داشته است  باید بعد از شروع مجدد فعالیت، بخشی از درآمد را به عنوان عوارض پرداخت کنند تا این صدمات جبران شود.
وی خاطر نشان کرد: اینکه درآمد یکی از شرکت‌ها به بخش و بنام شورای بخش یا مجموعه دهیاران  جهت توسعه و عمران منطقه بازگردد پیشنهاد خوبی است و از آن استقبال می‌کنم.
این مسئول  در پایان در خصوص مشکل جابجایی روستای منجیر که در سال 83 دچار ریزش سنگ شد اظهار کرد: اینکه همه اهالی روستا بخواهند جابجا شوند کار درستی نیست و نیاز است تنها 30 خانواری که دچار آسیب شده‌اند بعد از قیمت‌گذاری ملک جابجا شوند.
 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار