رئیس گروه پیش‌‏بینی هواشناسی مازندران، چگونگی اطلاع از وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۸۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 23 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، در حال حاضر آگاهی از پیش‌بینی وضعیت جوی از اهمیت مهمی برخوردار است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

برای انجام بسیاری امور به‌ویژه در استان مازندران که تقریباً در تمامی فصول کشاورزان و باغ‌داران در اراضی مشغول به فعالیت هستند این موضوع بسیار مهم است؛ البته تأثیر آن را در مشاغل دیگر نیز انکارناپذیر است.

همچنین با توجه به اینکه روزهای پایانی سال در پیش است و به‌تدریج خانه‌تکانی آغاز شده و مردم به پیشواز عید نوروز می‌روند دسترسی به اطلاعات هواشناسی برای افراد به‌ویژه برای بانوان اهمیت بسیار بالایی دارد.

احمد اسدی در این باره اظهار کرد: تأثیر اطلاعات هواشناسی در امر توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: امروزه برای برنامه‌ریزی بهینه در بخش‏‌های مختلف زندگی، دانستن وضعیت جوی لازم و ضروری است.

رئیس گروه پیش‌‏بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: برای اینکه از وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی استان مطلع و باخبر شویم از چند طریق این‌کار امکان‌پذیر است که به بخشی از آن اشاره می‏‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه دسترسی به اطلاعات هواشناسی از طریق سایت یا تارنمای اداره‌کل هواشناسی مازندران به آدرس www.mazmet.ir است، اضافه کرد: در این سایت علاوه بر بولتن پیش‏‌آگاهی وضعیت جوی چهار و هفت روز آینده و هشدارهای هواشناسی (اطلاعیه و اخطاریه)، می‏‌توان از پیش‏‌بینی فصلی، تحلیل بارندگی، تحلیل وضعیت جوی ماه و فصل گذشته، وضعیت فعلی هوا و پیش‌‏بینی شهرهای استان به تفکیک مشاهده کرد.

وی یادآور شد: دریافت اتوماتیک بولتن‏‌های پیش‌‏آگاهی و هشدارهای جوی از طریق سیستم فاکس برگردان اتوماتیک است، به این صورت که با تماس از دستگاه فاکس به شماره تلفن 33136008، بولتن پیش‌بینی صادره مورد نظر را انتخاب و دریافت می‏‌شود که این سامانه به‌طور شبانه‌روزی فعال است.

رئیس گروه پیش‌‏بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: راه دیگر دسترسی به اطلاعات هواشناسی از طریق هواگو (تلفن گویا) و با شماره‏‌های 33136007 (ساری)، 55222054 (رامسر)، 52322559 (نوشهر)، 35287573 (بابلسر)، 43117500 (آمل)، 42112396 (قائم‏‌شهر)  و 33422500 (کیاسر) که در طول شبانه‌روز فعال است و برای تماس از خارج استان لازم است پیش‏‌شماره 011 نیز اضافه شود.

اسدی با بیان اینکه همچنین دسترسی به اطلاعات هواشناسی از طریق صدا و سیما (رادیو و تلویزیون) نیز امکان‌پذیر است، افزود: علاوه بر زمان پخش خبرها، در چند نوبت در برنامه‌‏های دیگر نیز در طول شبانه‌روز وضعیت جوی روزهای آینده را از طریق کارشناسان بخش پیش‌‏بینی اطلاع‌رسانی می‏‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر روش‌های دسترسی به پیش‌‏آگاهی وضعیت جوی از طریق خبرگزاری‏‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‏‌های استان است.

رئیس گروه پیش‌‏بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: این سامانه‏‌ها هر روز و در ساعات نزدیک ظهر به‌روز‌رسانی می‏‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ساحلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
مناسفانه هیچ کدام از شماره تماسهایی که تو این صفحه قرار دادین در هیچ کدام از شهرهای استان جواب و ارتباط برقرار نمیگردد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام
اگه شماره ارائه میدهید یکی رو هم بزارید پاسخگویی کند جناب مسئول وضعیت راه 24 ساعته هست
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
هیچ کدوم از شماره ها پاسخگو نیست
Madadi
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
متاسفانه شماره های ذکر شده پاسخگو نیستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار