منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم
منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم با اشاره به تلاش برای افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی، گفت: پایه و اساس اقتصادمقاومتی در کشاورزی است.
کد خبر: ۲۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 10 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی‌محمد شاعری به‌ منظور بررسی وضعیت کشاورزی شرق مازندران در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: باید مدافع کشاورزی ایران شویم چرا که پایه و اساس اقتصادمقاومتی در کشاورزی است و تمامی دانش، سرمایه اجتماعی و منابع طبیعی بخشی در زمین، جنگل، دریا و بخش دیگری در بستر تولید است.

وی با بیان اینکه هیچ بخشی به اندازه کشاورزی در ایران دارای مزیت نیست، افزود: در حال حاضر کشاورزی در کشور به‌صورت نیمه‌صنعتی انجام می‌شود و استفاده از تکنولوژی روز دنیا کمتر مورد استفاده قرار گرفته، در حالی که در کشوری مانند چین تولید در هر هکتار با استفاده از اصلاح گونه‌ها و ارقام انجام می‌شود و به ازای واحد تولید، میزان مصرف آب را کنترل کرده و کاهش می‌دهند.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم ادامه داد: تلاشم بر این است در طول دوره تصدی‌گری خود در مجلس شورای اسلامی تیمی را با همکاری جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان تشکیل دهیم و در این راستا کمیسیون کشاورزی در مجلس دهم شورای اسلامی تمام‌قد برای کشاورزی ایران و مازندران تلاش می‌کند تا سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی بیشتر و به رفاه و معیشت روستائیان توجه شود.

شاعری خاطرنشان کرد: اولویت نخست امسال را بر آبگیری سد گلورد قرار دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: بخش کشاورزی در کشور طی دو سال اخیر باوجود اینکه با بحران مواجه بود اما نسبت به سایر بخش‌ها از آسیب‌پذیری کمتری برخوردار بوده است.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه متأسفانه توجه مالی به بخش کشاورزی در کل کشور کم است، اضافه کرد: سهم‌بری کشاورزی از منابع مالی دولت و بودجه تخصیصی پایین است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران با نرخ بهره بالا دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر برای کمک به تولید نیست بلکه بهره‌های بانکی سبب خدشه به تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: یک‌هزار هکتار از زمین‌های بانک زمین برای احداث گلخانه و تولید گوجه، خیار و فلفل برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که می‌تواند بازار خوبی برای کشور روسیه باشد و 300 هکتار هم در محدوده گلوگاه برای صنعت وابسته به کشاورزی درنظر گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ابراز گلایه از اینکه سرمایه‌گذاری آب در مازندران به‌طور جدی انجام نشد، گفت: در حال‌ حاضر تنها 8 درصد آب‌های سطحی در مازندران مهار می‌شود و بقیه هدر می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار