نفر نشسته با لباس سپاه در سمت چپ تصویر مرحوم حاج کاظم اکبری که آنوقتها به دلیل روحیه مذهبی اش به وی کاظم ریش میگفتند از پاسداران سپاه کربلا و سرپرست اسبق زندان ساری در دوره از اوایل انقلاب است.
کد خبر: ۲۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 26 June 2016
به گزارش تابناک مازندران، هفتم تیر هر سال یاد و خاطره حادثه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت جمع بزرگی از مدیران ارشد وقت انقلاب است و در راس همه آنها شهید مظلوم بهشتی بود.
انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقعه‌ای است که در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت هفتاد و دو نفر از اعضای این حزب شد.
در ساعت ۲۰:۳۰ جلسهٔ حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات دفتر مرکزی آن واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.
موضوع جلسه تورم و انتخابات ریاست جمهوری آینده بود و پس از تلاوت قرآن و اعلام برنامه، سیدمحمد حسینی بهشتی سخنانش را به این شکل آغاز کرد:
ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند...
که در این لحظه انفجاری سالن اجتماعات را ویران و یاران ارزشمندی را از انقلاب جدا کرد که در بین آنها شهیدان عباسعلی ناطق نوری ، عبدالحسن اکبری ، عبدالوهاب قاسمی و عمادالدین کریمی چهار تن از شخصیت های مازندرانی حاضر در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بودند که با خونشان ، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

عکس کمتر دیده شده از شهید بهشتی در مازندران + تصویر

این تصویر مربوط به سفر شهید بهشتی به مازندران برای رسیدگی به امور انقلاب ودیدار با فرماندهان، انقلابیون و مدیران وقت استان است.
نفر نشسته با لباس سپاه در سمت چپ تصویر مرحوم حاج کاظم اکبری که آنوقتها به دلیل روحیه مذهبی اش به وی کاظم ریش میگفتند از پاسداران سپاه کربلا و سرپرست اسبق زندان ساری در اوایل انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ساروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
اين عكس به درخواست برادر پاسدار زنده ياد حاج كاظم اكبری ساروی در جمع شوراء فرماندهي ثبت در تاريخ گرديد.
شرح نفرات عكس به ترتيب نشسته از راست :
شهيد محمدتقي برزگر(بلوز قرمز) كه اوائل دهه ٦٠ توسط منافقين كوردل در درگيري جنگل هاي مازندران به شهادت رسيد
زنده ياد حاج كاظم اكبري (كلاه نظامي به سر ) كه پس از سالها مبارزه و جهاد در اكثر ماموريتهاي داخلي و برون مرزیً سپاه به شرف بازنشستگي نائل شده و سال 1392در حال كشاورزي به ديار معبود شتافت.
ايستاده از راست:
محمدشيرزاد (معلم نمونه قرآن) ، علي قايخلو (مدیرعامل شرکت فجر بنیاد مستضعفان مازندران و مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان)، قدرت عليزاده(بازنشسته اداره کل اطلاعات) ، شهيدمحمدحسین حسینی بهشتي ، ذاكری
علیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
سردار حاج کاظم اکبری دلاور مردی که در تمام عرصه های انقلاب و دفاع مقدس و حمایت از فقرا و روستاییان مستمند حضوری برجسته داشت
یاد و نامش هماره گرامی
به ارواح طیبه امام و شهدا و حاج کاظم صلوات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
سلام و درود خدا به ارواح مطهر همه مجاهدین طریق الله و محبین اهل بیت عصمت و طهارت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
روحشون شاد و یادشون گرامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار