کد خبر: ۲۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 28 April 2015
فرماندارمحمودآباد گفت: ضعف فرهنگی در طرح‌های دریای مازندران مشهود است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیف‌الله فرزانه امشب در همایش استانی ساماندهی طرح دریا در ایزدشهر نور اظهار کرد: در دو سال‌ گذشته 67 غرقی داشتیم که این رقم در سال 93 به 11 نفر رسید و بیشتر آنان هم بعد از اذان مغرب و خارج از طرح اتفاق افتاده است.

وی نداشتن متولی حرفه‌ای و عدم اختصاص به موقع اعتبار را از جمله مشکلات طرح دریا عنوان کرد و گفت: باید به دنبال متولیان حرفه‌ای رفت.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه 30 کیلومتر ساحل و 35 راه دسترسی و مناطق پرخطر در این شهرستان وجود دارد، افزود: برای ورودی طرح هم نرخ تهیه شد اما باید برای ساعات تعطیلی بعد از اذان مغرب تا صبح فکری کرد.

فرزانه به نبود اداره جمعیت هلال‌احمر در محمودآباد اشاره کرد و افزود: افزایش تناژ تولید زباله، ناهنجاری اجتماعی، ترافیک و افت فشار آب و ولتاژ برق نشان دهنده حضور و حجم مسافر است، بنابراین ساماندهی ویلاهای استیجاری، تربیت پلیس دریا، تربیت ناجیان غریق برای برخورد مناسب با گردشگران ضروری است.

سرپرست فرمانداری بابلسر نیز در این همایش گفت: تعداد طرح با میزان نیاز برابری و هم‌خوانی ندارد و این سبب می‌شود مردم به محل‌های خارج از طرح مراجعه کند.

سیدعلی اسد کثیف بودن طرح و افزایش ورودی طرح‌ها را نیز باعث عدم رغبت استفاده از طرح عنوان کرد و افزود:  تعطیلی زودهنگام طرح‌ها و تعطیلی بدون هماهنگی در مناسبت‌ها را نیز از دیگر علت‌ها است.

محمدتقی‌ نورزاد فرماندار بهشهر هم با اشاره به اجرای سه طرح در این شهرستان گفت: این طرح‌ها مورد استفاده شهروندان نکایی و بخشی از مردم گلستان هم قرار می‌گیرد، بنابراین پیشنهاد کردیم یک طرح در میانکاله راه‌اندازی شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار