مدیرکل دادگستری مازندران:
به مناسبت اولین روز هفته قوه قضاییه نشست خبری در سالن اجتماعات دادگستری مازندران برگزار شد.حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در این نشست اظهار کرد: از مواردی که اصحاب رسانه می‌توانند توجه ویژه به آن داشته باشند امانتداری در انتقال مطلب است که برای ما هم دارای اهمیت ویژه است.
کد خبر: ۵۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 22 June 2015
به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد مدیرکل دادگستری مازندران گفت: مسئولیت رسانه مهم است و اعتقاد دارم اگر جامعه اطلاع‌رسانی ما فعال باشد و اهداف خوبی را پیگیری کند، کار ما بسیار راحت‌تر خواهد بود.



مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه اگر مردم اخلاق خوب داشته و قانون‌مند باشند، کار ما ساده‌تر می‌شود، گفت: آمار و ارقام تکان‌دهنده‌ای داریم و شاید مشکل اجتماعی ما در جایی است که ما از آن غافل هستیم و اگر این آمار مورد توجه قرار گیرد و همه به وظایف اصلی خود عمل کنند مشکل نخواهیم داشت.



وی با بیان اینکه چرا باید این تعداد زندانی داشته باشیم که موجب ناراحتی خانواده‌ها شود، تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان نمی‌خواهد کسی در زندان باشد و آمار زندانیان نشان می‌دهد مراکز آموزشی و خانواده، تربیت درست افراد را انجام ندادند و اگر اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی درستی داشته باشند تعداد قابل توجه زندانی نخواهیم داشت.



تقوی‌فرد با اشاره به اینکه بالغ بر 30 هزار نفر گرفتار زندان و فرد زندانی هستند، ادامه داد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ما ضعیف است و نتوانستیم آموزش را به گونه‌ای انجام دهیم که منجر به بروز خطا و عمل خلاف نشود.



وی با بیان اینکه ماهیت و حقیقت دستگاه قضایی، اطلاع‌رسانی نیست در حالی که هویت رسانه و مراکز آموزشی، آموزش و اطلاع‌رسانی است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا ماهیت قضاوت دارد و ما در مرحله آخر قرار داریم و در قانون پیش‌بینی نشده که اطلاع‌رسانی یا آموزش داشته باشیم و اطلاع‌رسانی، موضوعی خارج از وظیفه دستگاه قضا و در واقع ایثار است.



مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه دستگاه قضا در بعضی موارد حتی از اطلاع‌رسانی منع است، اظهار کرد: در فرهنگ‌سازی و علم در جامعه عملکرد مطلوب وجود ندارد و دستگاه قضا هم گرفتار این موضوع است و هرچه فعالیت دادگستری بیشتر شود نشان از سوء‌فرهنگ در جامعه است.



این مسئول با بیان اینکه شلوغی و خلوت بودن دستگاه قضایی به تربیت و آموزش در جامعه مربوط است، افزود: آمار دادگاه‌های خانواده تکان‌دهنده است و این نشان می‌دهد برنامه‌ها و اهداف خانوادگی گم شده است و مرد و زن در خانه نمی‌دانند چه وظایفی دارند و این آثار نامطلوبی بر جامعه می‌گذارد.



تقوی‌فرد با اشاره به اینکه به درآمد در خانواده توجه ویژه‌ای شده اما به تربیت فرزندان توجهی نمی‌شود، گفت: در بسیاری خانواده‌ها، بانوان شاغل هستند و بسیاری دیگر هم در فکر اشتغال هستند و نتیجه‌اش این می‌شود که فرزندان، یتیم نیم‌روز هستند و بداخلاقی‌ها به وجود می‌آید.



وی با بیان اینکه آمار زندانیان نشان می‌دهد در سنینی هستند که نیاز به مربی دارند و از نظر تربیتی دچار چالش هستند، تصریح کرد: اگر این آموزش‌ها با همکاری رسانه باشد ما استقبال می‌کنیم اما اگر این جلسات خروجی نداشته باشد وقت خودم را تلف نمی‌کنم و در این جلسات حضور نمی‌یابم.



مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره مسئله زمین‌خواری ادامه داد: در سال‌های اخیر با پدیده زمین‌خواری به صورت ویژه برخورد شد و از سال 93 در این قضیه محکم وارد شدیم، زمین‌خواری از سال 63 تا 93 روند صعودی را طی می‌کرد که سال گذشته این مسئله به صفر رسید و این دیدگاه و روش همچنان حاکم است و با تمام توان اقدام می‌کنیم و اعتقاد ما این است اراضی کشاورزی و جنگلی، متعلق به همه نسل‌ها است و امانت در اختیار ما قرار دارد.



این مسئول با بیان اینکه در مازندران قتل زنجیره‌ای و باندی نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت مازندران، قتل‌هایی که در استان داریم موضوعی طبیعی است و قتل‌های اخیر هم هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد و برخی موارد هم قتل نبود بلکه خودکشی گزارش شده است.



تقوی‌فرد با اشاره به اینکه قتل زن دارابکلایی هم موضوع از پیش برنامه‌ریزی شده نبود، اظهار کرد: این قتل به دلیل بی‌عقلی قاتل، رخ داد و نباید بزرگ‌نمایی شود.



وی در پایان با بیان اینکه این پرونده به صورت ویژه در حال رسیدگی است، گفت: از ابتدا در روند رسیدگی این پرونده قرار دارم و نظیر ندارد به صورت ویژه پیگیر پرونده باشیم و این پرونده در مراحل آخر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار