رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخت 110 تخت ویژه و 14 کلینیک ویژه را از برنامه های مهم طرح تحول سلامت در استان بیان کرد.
کد خبر: ۵۳۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 02 December 2017
به گزارش تابناک : سید عباس موسوی پیش ازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در دولت یازدهم برنامه تحول سلامت بر برنامه های بهداشتی و درمانی تمرکز داشته است اظهار داشت: هرچه قدر نتوانیم از سیستم های پیشگیری استفاده کنیم، بیماری تولید می شود و از اینرو تمرکز بر حوزه درمانی و بیمارستانی بیشتر شده است. 
وی با بیان اینکه قدمهای موثری در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است گفت: طبق سیاست های وزارت بهداشت برنامه تحول سلامت تداوم می یابند و تمرکز در این دولت بر حوزه بهداشت و آموزش پزشکی خواهد بود. 
وی با اشاره به افزایش 110 تخت ویژه در طول برنامه تحول سلامت استان مازندران گفت: با توجه به شرایط و گذار بیماری ها، نیاز ما به تخت های ویژه در حال افزایش است. 
موسوی شمار تخت های ویژه را در استان مازندران 672 تخت اعلام کرد و گفت: در مجموع دو هزار و 820 تخت فعال در استان در وجود دارد و 850 تخت بخش خصوصی و تامین اجتماعی نیز مشارکت دارند. 
وی تحت های ویژه را شامل آی سی یو، سی سی یو و غیره اعلام کرد و گفت: توسعه ویزیت های سرپایی و خدمات سرپایی از دیگر اقدامات دولت به شمار می رود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طراحی 13 کلینیک ویژه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تاکنون هفت پروژه افتتاح شده و شش پروژه باقی مانده است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ترویج زایمان طبیعی را از دیگر برنامه های تحول سلامت برشمرد و گفت: یکی از مشکلات موجود در این طرح، نبود مکان های و زیرساخت های ساختمان بوده است ازاینرو نسبت به طراحی هشت بلوک زایمانی با متراژ چهار هزار و 500 مترمربع از دیگر فعالیت ها بوده است. 
وی از اورژانس ها به عنوان پیشانی خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی بخش های اورژانس از جمله برنامه ها به شمار می رود تا به استانداردسازی لازم برسیم. 
وی تعداد تخت های اورژانس بیمارستانهای دولتی را 270 تخت برشمرد.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار